Пилешко с антибиотици срива имунната система

Пилешко с антибиотици

Имунната ви система е мощен щит, който ви пази от различни вируси, бактерии и редица заболявания, които застрашават здравето ви. Ако имунната ви система е в добро състояние, организмът ви ще се пребори с инфекциите, още преди да са го поразили.

Менюто ви трябва да е разнообразно, но балансирано. Този съвет може да ви се стори банален, но ако сте постоянно на диета, за да отслабнете, ако сте заети, за да се храните нормално и се тъпчете с полуфабрикати и суха храна, може да страдате от липса на важни за имунитета вещества.

Недостигът само на едно от веществата, необходими на тялото за нормална работа, може да доведе до рязко отслабване на имунната система. Затова се хранете с разнообразни продукти. Увеличете количеството на пресните плодове и зеленчуци.

Антиоксидантите, особени витамините от група А, С и Е помагат на тялото да се прочиства от свободни радикали – потенциално вредни вещества, които могат да нанесат вреда на напълно здравите клетки на тялото.

Пилешко

Според специалистите плодовете и зеленчуците помагат на организма да се зареди с антиоксиданти, които разрушават свободните радикали, преди те да се успели да нанесат и най-малката вреда на човешкото тяло.

Внимателно подбирайте месото, с което се храните. Все още пилетата масово се тъпчат с антибиотици, за да бъдат предпазени от редица заболявания. Но претоварването на тялото с антибиотици от птичето месо може да доведе до намаляване на имунитета, както и до образуване на бактерии, устойчиви към антибиотици.

Най-добре е да купувате пилешко месо директно от производителя, който обаче да не е голяма птицеферма, а малко селско стопанство с кокошарници. Освен че трябва да се пазите от антибиотиците в птичето месо, трябва да ограничите и употребата на захар.

Според много изследвания прекаляването със захарта срива имунната система. Според Световната Здравна Организация употребата на продукти, изобилстващи със захар, трябва да бъде намалено, за да се предпазят хората от различни опасни за живота заболявания.

Броколи

Цинкът е важен за имунната система, затова доставяйте на тялото си достатъчно от този елемент. Той се намира най-вече в орехите, месото, яйцата, сиренето, зърните продукти и морските дарове.

Хранете се с пробиотици – полезни бактерии от типа на бифидус, които се намират в киселите млека с жива закваска. Пробиотици са и продуктите, които увеличават ръста на полезните бактерии в тялото. Това са кромид лук, праз, чесън, артишок, банани.

Често хапвайте броколи, защото те съдържат много витамин С и сулфорафан, който пази от много заболявания. Зелените листни зеленчуци и цветните корнеплоди като моркови и сладките картофи са добър източник на антиоксиданти и бета каротин, който се превръща във витамин А.

5 1
4 1
3 2
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати