Ядеш хот-дог, вредиш на сърцето

Saturday, 3 July 2010
Ядеш хот-дог, вредиш на сърцето

Хот-догът е една от най-масовите храви за бърза закуска не само в САЩ, но на много места по света. В България включително. Ново американаско изследвание на факултета на медицина в Харвард установи, че само по едно хлебче с кренвирш на ден увеличава риска да ви споходят сърдечно-съдови заболявания с 42%.

Изследването се базира на анализа на 1600 проучвания върху общо 1.2 милиона души в десетина страни и е публикувано на сайта на списание "Сиркюлейшън".

Ежедневната консумация на 50 грама колбаси като кренвирши, няколко резенчета мортадела или пушен бекон, се свързва с увеличение с 42% на риска от сърдечно-съдово заболяване. С 19 процента се увеличава и риска от диабет.

Авторите на проучването твърдят, че когато се сравнява съдържанието на наситени мазнини и холестерол в пресните червени меса и преработените в САЩ, се установява едно и също съотношение.

"Месата, преработени в колбаси обаче са с 4 пъти повече сол и 50% допълнително нитрати", уточнява Рената Мича от екипа, направил изследването.

Не е тайна, че солта повишава кръвното налягане. А то от своя страна е един от факторите за сърдечно-съдови заболявания. Също така фактор за образуване на атеросклероза са консервантите в колбасите.

Авторите на изследването уточняват, че ако консумираме само по веднъж в седмицата месо или колбаси, това носи сравнително слаб риск от сърдечни заболявания.

Гласувай:
(0 Гласа)
Добави Коментар

Бъди първият, който ще коментира тук!