Закуска

Десетте най-полезни закуски

Нали знаете онази мъдрост "Закуската изяж сам, обяда раздели с приятели си, а вечерята дай на враговете си". Закуската е най-важното хранене, тя трябва да ви даде енергия за целия ден.

Според експерти от Китай обаче закуската може да доведе до затлъстяване, пише руската преса. Учените провели проучване, в което участие взели над 1000 души. В продължение на една цяла година хранителния режим и времето за хранене на участниците били плътно следени.

Установено било, че богатата закуска допринася за бързото увеличаване на телесното тегло. А след себе си то води и високо кръвно налягане.

Американски учени смятат, че най-полезната закуска са яйцата. От една страна те са диетичен продукт, от друга - съдържат голямо количество протеини, витамини и микроелементи.

Авокадо

Британските учени пък са на друго мнение - за тях идеалната закуска е супата. Значително количество течност ще ви създава чувство за ситост за по-дълго време през деня. А пък и супите са нискокалорични.

В крайна сметка учените от различни страни по света обединиха своите мнения и направиха списък с десетте най-полезни комбинации храни за закуска:

1. Овесени ядки с боровинки и бадеми. По желание може да добавите лъжичка мед. Всички съставки, учените казват, са богати на протеини, хранителни вещества и фибри.

2. Мюсли с кисело или с прясно мляко.

3. Бъркани яйца или омлет с добавяне на билки и зеленчуци.

4. Овесена каша. В овесената каша може да добавите кисело мляко, плодове, няколко лъжички масло.

5. Плодова салата с лимонов сок и кисело мляко. Желателно е да се използват такива плодове като портокали, пъпеш, ябълка, круша и банан.

Корнфлейкс

6. Пшеничен хляб, зелена салата, пиле и нискомаслено сирене.

7. Сирене и плодове - цитруси, ягоди, ябълки.

8. Овесена каша с мляко с концентрация на протеини от растителен произход.

9. Салата от авокадо. За подготовката й трябва да се нарежат няколко плода, добавят се варени яйца и настъргано сирене.

10. Смес от половин банан, една трета ябълка и една супена лъжица овесено брашно. Закуската трябва да се залее с кефир.

5 6
4 6
3 7
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (3)

Изпрати
Слави Годумов
Слави Годумов
08.05.2015 22:49
Най добрата закуска е шейк Формула 1 на Хербарий.
4
0
Генади
Генади
03.04.2014 23:28
По-голямата част от предложенията са пълна идиотщина. Аз не съм учен, но за мен лично е ПРАВИЛО - нищо сладко, нищо кисело (освен кисело мляко), нищо пържено, нищо прекалено солено, нищо горещо и никакви цитрусови плодове на закуска. Освен това, поне от 50 години се знае, че прясното мляко не е подходящо за възрастни, като изключим хора с определени заболявания.
12
2
симонита
симонита
31.03.2014 21:20
Първите 5...така закусвам аз и дават доста енергия,особено овесените ядки и яйцата!За авокадото съм чувала също много хубави отзиви,но не съм пробвала
7
1