Кратък списък на полезните храни

Плодове

Всички ние знаем, че по хранителни съставки всички храни се различават. Бадемите са по–добри и здравословни от фъстъците, пълнозърнестият хляб е по-полезен от белия хляб, печените ястия са по–добри за организма от пържените.

Полезните храни все пак може да се намерят в супермаркетите. Дори може би вие имате доста от тях във вашите килери и хладилници в този момент. Новото не са храните, а това че вече знаем колко са полезни и здравословни някои от тях за нас и как добре те действат на човешкия организъм.

Полезните храни по определение са тези, богати на фибри, доста хранителни и питателни, предпазващи ни от болести и тези, които щадят човешкия организъм и съдействат за по–дълъг живот. Не е изненадващо, че именно тези храни се намират в природата, те не се нуждаят от допълнителна обработка и третиране, те са натурални.

Полезни храни

Например ягодите и боровинките. Те са изключително полезни и са готови за консумация в прясно състояние. Според различни проучвания и изследвания е доказано, че дребните безкостилкови плодове като ягодите и боровинките съдържат съставки, които предпазват човешкия мозък от радиационни щети.

Химичната особеност на боровинките е съдържанието в тях на антоцианин, от който те придобиват и цвета си. Също така поради съдържанието на това вещество боровинките действа като антиоксиданти. Според извършено проучване боровинките са на първо място като силен антиоксидант в сравнение с 40 други плодове и зеленчуци.

Шоколад

Дребните безкостилкови плодове и в частност боровинките не са единствените, които се нареждат в графата добри храни. Други такива са авокадото, фасулът, черния шоколад и други.

Авокадото има значително съдържание на мазнини, но те са полезни и ненаситени мазнини. Както маслините и авокадото имат полезни за тялото ни мазнини, които помагат за ниското ниво на холестерол, като го балансират до правилните нива.

Авокадото също така е много добър вариант за комбинация с други храни, като неговите съставки помагат на тялото да абсорбира питателните компоненти на другите продукти.

Авокадо

Фасулът съдържа бетаин и това го прави изключително полезен за сърцето. В него се съдържа и лутеин, който предпазва очите от слънчевата светлина.

Черният шоколад помага за ниско кръвно налягане. Особената сила на черния шоколад се дължи на съдържащите се в него флавоноиди, които са вид антиоксиданти. Флавоноидите са открити и в ябълките, чая, лука и фъстъците, но съдържанието им в черния шоколад е по–голямо.

Овесът също е изключително полезна храна. Яденето на суров овес не е едно от най–апетитните неща, но овесените продукти са доста по-вкусни на овесена каша. Овесът е източник на витамини и минерали, има високо съдържание на фибри и ниско съдържание на захар и е доказано, че понижава холестерола в кръвта.

Това е един изключително кратък списък на полезните и важни храни, които могат да ви предпазят от нежелани реакции на организма и да ви гарантират отлично здраве. Консумацията на умерени количества от тях и други храни биха допринесли за по–здрав организъм.

5 3
4 1
3 1
2 0
1 3
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
nia
nia
06.06.2011 22:35
Редовно консумирам боровинки, овесени ядки, бадеми и болгур. Нямам проблеми със здравето.
6
2