Печено Месо

Кога месото става вредно?

Дискусиите за това повече полезно или повече вредно за човешкото здраве е месото, не са от вчера. Ако консумацията на месо бъде намалена до 2-3 пъти в седмицата, само във Великобритания биха могли да бъдат спасени 45 хиляди човешки живота.

Това твърдят лекари и специалисти от екологичната организация Friends of the Earth, цитирани от вестник "Гардиън". Авторите на проучването не апелират за пълен отказ от консумация на месо, а тя да се сведе до 210 грама седмично.

Прехода към режим на хранене с по-малко месо ще предпази 31 хил. души от преждевременна смърт, причинена от сърдечни проблеми, 9 хиляди – от рак и 5 хиляди – от инсулт, смятат изследователите.

Освен това съкращаването на потребление на месо би помогнало да се спестят 1.2 млн. лири на националната здравна служба, както и ще допринесе за спирането на климатичните изменения и изсичането на горите в Южна Америка.

В интерес на истината усвояването на месото не е най-лесната задача за човешкия организъм. Ако консумирате без ограничение месо, излишъкът на животински белтъчини може да доведе до загуба на калций, претоварване на пикочните пътища, повишен риск от сърдечно-съдови заболявания и инсулти, а също и до образуване на тумори.

Пилешко

Разбира се, по-голямото потребление на животински белтъчини, може да бъде оправдано, но при натоварен физически режим. При неактивен начин на живот се случва обратното - прекаленото количество протеини в менюто ще ви нанесе повече вреда, отколкото полза.

В такъв случай, може би се питате какъв е дневният прием месо, който няма да навреди на организма ви. При възрастните препоръчителната доза белтъчини на денонощие е от 0.6-0.8 грама на килограм тегло.

При това тази норма само наполовината трябва да бъде покрита от животински белтъчини, а останалата половина – от растителни. Това прави не повече от 50 г месо на ден.

Употребата на повече от 100 грама червено месо на ден, може да доведе до повишен риск от рак на стомаха. Затова препоръчителната доза червено месо е 3 малки порции седмично. През останалото време консумирайте бяло птиче месо, риба или дроб.

5 0
4 4
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Добринка Петкова
Всяко едно нещо е вредно,включително и месото,когато се прекали с него.
0
0
Ирина Андреева Jolie
Ям месо,но не прекалявам.Обичам свинско,но поввче ям това покрай него.Старая се да разнообразявам менюто на семейството си с редуване на бяло,червено месо и риба,както сте написали. :)
0
0