Овесени ядки

Овесените ядки - отличната закуска

Овесена каша е чудесен източник на енергия и сила сутрин. Реколтата от овес се събира през есента, но кашата е достъпна през цялата година.

Овесът е богат източник на магнезий - минерал, който играе ролята при образуването на повече от 300 ензима, включително такива, свързани с абсорбирането на глюкоза и секрецията на инсулин.

Овесът е издръжлива зърнена култура, която може да вирее и при лоши почвени условия. Отличителният вкус се дължи на процесите на обработка след почистване.

Прясно приготвена овесена каша е перфектният начин за започване на деня, особено ако се опитвате да предотвратите или се лекувате от сърдечни заболявания или пък диабет.

Овесът, овесените трици и овесените ядки съдържат специфичен вид влакна. Те са известни като бетаглюкани. Благоприятните ефекти на това специално влакно върху нивото на холестерола е доказан още през 1963 година.

Мюсли

Според проучванията хората с висок холестерол се нуждаят само от 3 грама разтворими фибри дневно. Те се съдържат в една купа овесени ядки. Чрез нея е възможно да общият холестерол да бъде намалее с до 23.8%.

Овесените продукти могат да имат и друг защитен механизъм. Антиоксидантни съединения avenanthramides помагат за предотвратяваното на уврежданията от свободните радикали. Това намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.

Редица изследвания са доказали, че редовната консумация на пълнозърнести храни намалява риска от диабет тип 2. Овесените ядки са отличен източник на манган, селен, витамин В1, диетични фибри, магнезий, фосфор и др.

5 4
4 4
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Полезен Сайт
Полезен Сайт
10.01.2015 22:55
Определено едно любимо хранене за закуска/следобед! А хубавото е, че може най-различни плодове да се добавят за вкус или просто малко натурален шоколад /1-2 реда/, или пресен мед /1-2 лъжици/.
2
0