Най-вредните хранителни навици

Хранителни Навици

Сред най-вредните хранителни навици е постоянно да хапвате – това води до там, че започвате неусетно да преяждате. Няма нищо лошо между отделните хранения да хапнете малко, за да поддържате нивото на кръвната захар.

Но ако вместо да хапнете плод или зеленчук или някоя полезна храна, вие просто поглъщате храна, която ви падне, през половин час, много скоро ще изгубите нормалния ритъм. Типичната храна за хапване между храненията като чипсове и сладкиши трябва да бъде забравена.

За да поддържате енергията си в необходимите граници, хапнете един сандвич, пълнозърнести крекери със сирене, шепа сушени плодове или ядки или един морков.

Много често хората ядат машинално нещо, докато гледат телевизия. Ако ядете пред телевизора, ще консумирате с петдесет процента повече храна, отколкото на масата.

Затова хапвайте, преди да седнете пред телевизора, или ако имате нужда да дъвчете нещо, докато гледате филм, запасете се с голямо количество нарязани на пръчици зеленчуци.

Жените много често посягат към сладкото и тестеното, за да оправят лошото си настроение. Това успокоява за кратко, но се отразява зле както на настроението през следващите часове, така и на талията.

Преди да посегнете към тортичката, помислете какво точно е развалило настроението ви. Опитайте се да оправите проблема, като се обадите на приятел или отидете на кино или клуб.

Много хора се хранят правилно през седмицата, но през уикенда се тъпчат като невидели. Така развалят целия ефект от петдневното здравословно хранене.

Хранене

Преди да излезете с приятели през уикенда, хапнете добре вкъщи, за да не се изкушавате с вредни храни. И не се ограничавайте чак толкова през седмицата, за да не се превръща уикендът във време за тъпчене.

Храненето от опаковани храни – концентрирани супи, консерви и пакетирани сладки могат да станат източник на внезапно затлъстяване. Предпочитайте пресните зеленчуци и супите в закусвалните, приготвени от истински продукти, пред тези в консервите и пакетчетата. За десерт изяждайте плод или кисело мляко.

Много хора се хранят в движение – докато шофират или вървят. Така постоянно се чувствате гладни, а и се тъпчете със суха храна. Ако чак толкова нямате време да ядете на маса поне за петнадесет минути през деня, хапнете ядки, сушени плодове, пресни плодове или млечни продукти.

Много вредно е да се яде бързо. Като гълтате цели парчета, без да ги дъвчете, вредите на стомаха си. Когато ядете много бързо, мозъкът няма време, за да успее да проследи храненето и му трябват повече от двадесет минути, за да разбере, че сте се нахранили. В това време вие продължавате с бързи темпове да гълтате храна.

Опитайте се да ядете по-бавно – така ще щадите стомаха си и ще ядете значително по-малко. Любителите на сладко трябва да знаят, че няколко бонбона могат да ги заредят с енергия, но след това следва рязък спад. Алтернатива на бонбоните са сушените плодове и сладкият корнфлейкс.

5 1
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти