Защо пълнозърнестите храни са полезни?

Амарант

Пълнозърнестите храни са необходими за правилно храносмилане, успокояват нервната система, засищат добре глада, стопяват тлъстинките, като в същото време осигуряват енергия и издръжливост, добри рефлекси, дълга памет и висока концентрация. Пълнозърнестите храни изискват различни храносмилателни процедури, за разлика от рафинираните зърна.

Много от зърната всъщност са киселинни, което създава предпоставка за развитието на болести, заради повишените нива на киселинност в кръвта. Ето защо зърната трябва много добре да се дъвчат, слюнката помага за разграждането на тази киселинност, тъй като тя е алкална.

В текста ще откриете информация за някои не много популярни зърнени храни, които за много ценни за здравето.

1. Амарант

Тази зърнена култура е изключително подходяща за хора с повишена нужда от хранителни вещества, като например кърмещи майки, бременни жени, деца, бебета, както и за хората, които полагат тежък физически труд.

Амарантът е много богат на ценната съставка лизин. Има специфичен наситен вкус и е препоръчително да се смесва с други зърнени храни. Съдържа около 15-18 процента протеини, богат е на фибри, аминокиселини, витамин С и има повече калций, магнезий и силиций от колкото млякото.

2. Ечемик

Ечемик

Ечемикът е изключително полезен за кръвта, жлъчката и нервната система. Лесно се храносмила. Пълнозърнестият ечемик е по-хранителен от олющения. Има повече фибри, два пъти повече калций, три пъти повече желязо и 25 % повече протеин. Изпичането прави ечемикът алкален. Тази зърнена култура е чудесен заместител на кафето, тъй като ободрява и повишава настроението. Освен това помага на новородените да понасят по-добре майчиното мляко.

3. Елда

Елда

Елдата подобрява апетита и подпомага храносмилането. Съдържа рутин – биофлавонид, който може да намали кръвното налягане и да подобри кръвообращението на ръцете и краката. Покълналата елда е страхотен източник на ензими, хлорофил и витамини.

4. Жито

Жито

Житото е една от храните, които могат да ни помогнат да се справим с лошия холестерол. То е източник на витамини от групата В-комплекс, цинк, магнезий и други важни микроелементи. Приемът му допринася за правилната обмяна на веществата и пълноценното функциониране на цялото ни тялото. Похапвайте повече жито, било то и в съвсем чиста форма, за да се радвате на стройна фугира, гладка кожа, лъскава грива.

5. Киноа

Киноа

Киноата е богата на фибри, аминокиселини и протеини. Същевременно не съдържа глутен, което я прави идеална за хората, които страдат от глутенова непоносимост. Тя нормализира нивата на кръвната захар и забързва метаболизма. Това я прави чудесен избор и за всички, които искат да се хранят здравословно и да топят излишни килограми.

6. Просо

Просо

Просото също се смята за зърнен продукт, който не съдържа глутен, но е богат на минерали. С това предимствата му не свършват. Редица изследвания са доказали, че консумацията на просо повишава енергията, подобрява защитните сили на организма и дори е значим помощник при превенцията от ракови заболявания.

7. Овес

Овес

Източник е на витамин Е, витамин А, витамин D, калий, калций, желязо, манган, фосфор и цинк. Консумацията му спомага са контролиране на теглото, както и са регулиране нивата на кръвното налягане и кръвната захар. Освен това овесът е полезен за косата и косата. Грижи се да имаме и по-спокоен сън.

8. Булгур

Булгур

Булгурът е една обикновена храна, която има необикновени ползи за здравето ни, тъй като съдържа много фибри, минерали и други ценни вещества. Сочен е като храна, която предпазва от развитието на диабет от втори тип, астма, ревматоиден артрит, затлъстяване.

9. Бял ориз

Бял ориз

Тази култура също е смятана за много полезна храна. Проучвания са показали, че приемът на бял ориз има благоприятно въздействие върху косата, кожата, костите. Той спомага процесите на храносмилане и повишава защитните ни сили.

10. Кафяв ориз

Кафяв ориз

Този тип ориз изисква повече усилия при приготвяне от белия, но определено всяко от тях си заслужава. Той е много полезна храна, която възпрепятства появата на затлъстяване, сърдечни проблеми, болест на Алцхаймер, ракови образования и различни коварни заболявания. Освен това понижава нивото на стреса и спомага за по-лесното заспиване.

11. Сорго

Сорго

Още един хранителен продукт, който може да присъства в диетата на хората с глутенова непоносимост. Той подобрява здравината на костите, контролира нивата на кръвната захар, улеснява храносмилателните процеси, грижи се за здравето на сърцето, прави съня си по-пълноценен и предпазва от ракови заболявания.

12. Ръж

Ръж

Богатото на витамини, минерали и фибри растение също е от полза за хората, които са застрашени от диабет от втори тип, тъй като контролира нивата на кръвната захар. Освен това е доказано, че хората, които консумират често ръж, страдат по-малко от сърдечносъдови заболявания, висок холестерол и храносмилателни проблеми.

13. Лимец

Лимец

Лимецът е една от храните, които нашите предци са ценели високо. Днес тя успява да възвърне славата си и да се пребори за почетно място на трапезата ни. Лимецът се бори активно с умората, повишава качеството на съня ни и се грижи за фигурата ни. Препоръчва се още при сърдечно-съдови проблеми, нисък имунитет, колит и други заболявания на стомаха. В студените дни е един чудесен продукт за повишаване на имунитета.

5 2
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати