Наблягайте на въглехидратите при проблеми с черния дроб и сърцето

Картофи и Фасул

Въглехидратите са много полезни при рационалното лечебно хранене. Това се дължи на уникалните им здравословни свойства.

На първо място въглехидратите се окисляват много лесно и бързо отделят енергия. Те запазват мастните и белтъчинните резерви за градивни цели.

Сред най-ценните ползи на въглехидратите са, че те помагат при лечение на чернодробни, сърдечни и бъбречни заболявания. Полезните вещества лесно могат да бъдат набавени поради широкото им разпространение в природата.

При проблеми с някои от изброените органи специалистите съветват да наблегнете на консумацията на пресни или сушени плодове и зеленчуци, печени картофи, хляб, бял и кафяв ориз, макарони, юфка, овесена каша, царевица, сладката, пчелния мед.

В големи количества обаче захарите, съдържащи се във въглехидратите, могат да имат и отрицателно влияние върху организма. Приемането на до 550 г въглехидрати дневно при нормални условия е целесъобразно.

По-голямото им количество обаче може да предизвика следните състояния: 1) алергични, кожни или други заболявания или влошаване на вече съществуващото състояние на свръхчувствителност на организма; 2) рязко повишаване или намаляване на концентрацията на захарта в кръвта.

Ориз

Най-полезни за здравето са въглехидратите, приемани в естествения им вид. Най-препоръчителна е редовната консумация на плодове и зеленчуци. Тяхното разграждане от храносмилателната система и всмукването им става постепенно и за продължително време, като по този начин концентрацията на кръвната захар се поддържа постоянна и не се подлага на резки колебания.

При тежко физическо натоварване нуждата на организма от въглехидрати е голяма: нормално за 24 часа са необходими около 400-500 г. За по-лесното изгаряне на въглехидратите е добре да приемате храни, съдържащи витамин В1.

Ако той не се внася с храната, в организма се натрупват киселини, които оказват токсично влияние върху нервната система.

За да избегнете подобни състояния наблегнете на храни с високо съдържание на витамин В1, а именно аспержи, маруля, гъби, спанак, слънчогледови семки, риба тон, зелен грах, домати, патладжан и брюкселско зеле.

5 1
4 1
3 0
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати