Задължителните храни за трапезата ви

Задължителните храни за трапезата ви

Задавали ли сте си въпроси кои са най-най-най-полезните храни? Учени от Великобритания ви отговарят, като съставиха списък с продуктите, които задължително трябва да присъстват почти винаги на трапезата.

1. Зехтин. Ако обичате салати, то започнете със зехтина. Той е незаменима подправка, богата на антиоксиданти и витамини. Зехтинът снижава лошия холестерол в кръвта и поддържане количеството на добрия. Зехтинът е богат на полифеноли и на витамините Е, А, D.

2. Домати. След като вече сме на тема "салати", доматът е задължителен. В него се съдържа огромно количество антиоксиданти, ликопен и витамин С, които помагат на сърдечно-съдовата система. В доматите има и много целулоза и калий.

Задължителните храни за трапезата ви

Сокът от червения зеленчук понижава кръвното налягане. Според специалистите той помага при хипертония и глаукома. Ликопенът най-добре се усвоява от организма, когато е в комбинация с растителни мазнини. Доматите са много полезни и след термична обработка – при задушаване или печене лечебните им свойства се увеличават.

3. Овесена каша. Съдържа вещества, повишаващи съпротивителните сили на организма към различни инфекции и негативни въздействия на околната среда. Овесът е източник на аминокиселината метионин, на магнезий и на желязо, съдържа протеини и целулоза, които подобряват всички обменни процеси, помагат на растежа и развитието на мускулната тъкан. Високо е съдържанието и на фосфор и калций, необходими за костната система. Овесената каша е богата на витамини от групата В, които са полезни за кожата и предпазват от дерматити.

4. Тъмно грозде. Съдържа плодова захар, целулоза, органични киселини, аскорбинова киселина, витамин В, пектин, микроелементи, ферменти. Стимулира костния мозък и е добър източник на калий. В някои сортове тъмно грозде има много биофлаваноиди. Те забавят процесите на окисление в организма, помагат на кръвоносните съдове и не допускат образуването на тромби.

5. Киви. Съдържа витамините А, С и Е. В семената на този плод има мастни киселини омега-3, които са изключително полезни за поддържане на еластичността на ставите. Кивито действа особено благоприятно на хора с артрит и артроза. Съдържа магнезий, калий, целулоза, витамин С, който укрепва имунната система, кръвоносните съдове, повишава съпротивителните сили на организма срещу всякакви инфекции, помага му да се бори със стреса.

Задължителните храни за трапезата ви

6. Портокали. Съдържат витамините А, В1, В2, РР, микроелементите магнезий, фосфор, натрий, калий, калций и желязо, аскорбинова киселина, която покрива денонощната потребност на организма от витамин С. Портокалите са полезни за целия организъм и най-вече за храносмилателната, ендокринната, сърдечно-съдовата и нервната система. Пресният портокалов сок подобрява обмяната на веществата.

7. Броколи. Зеленчукът е диетичен продукт при нарушена обмяна на веществата, съдържа витамините А, С, Е, В1, В2, РР и минерални вещества (калий, калций, желязо, натрий, фосфор, магнезий, мед, йод, хром, бор), метионин, тиамин, [фолиева киселина[, холин, рибофлавин.

8. Кресон. Зеленчук, богат на йод, желязо, витамините А и С, протеин, рибофлавин, тиамин, минерални соли (калий, калций, желязо, фосфати), въглехидрати. Лечебните свойства на този продукт са били познати още на древните римляни, гърци и египтяни. Кресонът повишава апетита, подобрява храносмилането, оказва пикочогонен ефект. Зеленчукът се използва за профилактика и лечение на авитаминоза, малокръвие, болести на черния дроб, далака, белите дробове и ставите, помага за снижаване на кръвното налягане, подобрява съня и обмяната на веществата.

Задължителните храни за трапезата ви

9. Авокадо. Ообновява кръвоносните съдове. Плодът е пълен с ферменти, които регулират нивото на захар в кръвта. Съдържащите се в авокадото мазнини много лесно се храносмилат заради съдържащите се в тях ненаситени мастни киселини. Въпреки, че е най-калоричният плод, авокадото трябва да присъства редовно в менюто ни. То предпазва от инфаркт, помага по-добре да се справим със стресовите ситуации и подмладява кожата.

10. Чесън. Понижава кръвното налягане при хипертония, известен е със своите антибактериални свойства. Зеленчукът се споменава и в Аюрведа. Спектърът на заболяванията, при които помага чесънът, се простира от обикновената хрема до атеросклерозата.

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Venelin
Venelin
18.08.2014 11:43
Не винаги маслините са по-добрия избор, по простата причина, че черните маслини ги докарват на цвят с железни соли, повечето видове са без грам зехтин в тях, но в замяна на това са буквално натъпкани със сол.
Но, това е въпрос на личен избор.
0
0
Д.
Д.
26.08.2011 00:29
За зехтина може да се поспори. Той е концентриран извлек от маслини и е по-здравословно да избереш самите маслини.
0
1