Небелените ядки са по-нискокалорични

Ядки Микс

Ядките, когато са небелени, са по-нискокалорични. Ако ядем небелени ядки, вместо обелени, можем да натрупаме 40% по-малко калории.

Учените от университета в Източен Илинойс, ръководени от Джеймс Пейнтър, нарекли откритието си ефекта на шамфъстъка. Той се изразява в следното: когато ядем продукти, които оставят обелки на масата, се засрамваме от поетото количество и сме по-склонни да спрем обзелата ни краста.

Това е най-видно при орехите, шамфъстъка и кестените. Но подобен ефект не се проявява само при ядките, а и при опакованите бонбони и петифури например.

Изследователите раздали шамфъстък на 140 студенти, когато идвали на лекции. На половината дали ядките с черупките, на останалите – белени. Тези, които консумирали беления деликатес, поемали средно по 211 калории на човек. А студентите, които си играели да отстранят черупките, натрупали средно с 41 на сто по-малко калории – 125.

Според учените главният фактор е възможността за визуализиране на консумираните количества и съответното им ограничаване.

Кашу

Шамфъстъкът е доста популярен заместител за хората, които искат да се отърват от пристрастеността си към шоколад, сладкиши и чипсове.

Ако обаче залагате на черупковите разфасовки, това ще ви помогне да снижите общата си консумация с 22 процента, особено ако не разчистваме обелките през целия ден.

Вижте съдържанието в калориите в 100 грама на най-популярните ядки и преценете сами по колко да хрупате:

Бадеми - 572, Кашу - 633, Кедрови орехи - 629, Кокосов орех - 380, Лешник - 707, Орехи - 645, Фъстъци - 560, Шамфъстък - 589.

5 2
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати