Диетата на йогите

Диетата на йогите

От векове йогите спазват добре балансиран режим на хранене. За мнозина диетата на йогите е истинска мистерия и загадка.

Стремежът към оптимално здраве и жизненост често е основната причина хората да започнат да се занимават с йога. Хранителният режим на йогите изисква консумацията на разнообразие от пресни плодове и зеленчуци.

Те играят съществена роля в поддържането на тялото и ума в отлична кондиция. Освен тях диетата на йогите включва храни, които се приемат за "чисти", чрез които човек се чувства по-енергичен и по-силен от всякога.

Диетата на йогите

Йогите избягват храните като месо и всякакви вътрешности. Тъй като йога философията изповядва принципа на смирението и отрича всякаква форма на агресия и насилие, включително насилие спрямо животните. Избягват се също храни, които са престояли, ферментирали или израснали без светлина. Тоест консервирани продукти, алкохол, ферментирали продукти, гъби.

С какво се хранят йогите?

- Свежи плодове и зеленчуци. Доматите и гъбите са изключени, тъй като се приемат за "раджастични храни". Консумацията на чушки, лук и чесън също не се препоръчва, защото стимулират сетивата.

- Пресни млечни продукти. Те могат да присъстват в диетата, но трябва да не са осолени.

- Ядки, семена и растителни масла като бадеми, зехтин, ленено семе и слънчогледово семе.

- Бобови растения - фасул, леща, соя, тофу, грах.

- Подправки като канела, джинджифил, куркума и шафран.

- Пълнозърнести храни - ръж, кафяв ориз, шпелта, просо.

- Естествени подсладители като мед и меласа.

Йогите съветват да се храните само тогава, когато сте гладни. Хранете се, докато запълните 3/4 от обема на своя стомах. Не яжте между отделните хранения. Хранете се винаги по едно и също време всеки ден.

Не консумирайте храна, която е твърде гореща или твърде студена. Не консумирайте преработени храни, никога не прегаряйте храната.

Хранете се в спокойна и приветлива атмосфера, починете си половин час след хранене, избягвайте да се храните късно през деня. Избягвайте да се храните, когато сте разстроени или тъжни.

5 4
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати