Какво трябва да знаем за диетичните продукти

Какво трябва да знаем за диетичните продукти

Всеки магазин изобилства от продукти, примамващи потребителите с надписи като диетично, нискокалорично, леко, нискомаслено, обезмаслено, без захар или нула калории…. Всички те обещават страхотен вкус и благотворен ефект върху тялото.

За съжаление обаче зад изкушаващите опаковки се крият уж диетични продукти с редица негативни ефекти върху организма ви. Ще изредим някои от основните нездравословни диетични храни, които са достъпни в търговската верига.

Диетична захар: Това е един от най-популярните продукти, тъй като хората са наясно, че екстремният прием на сладко води до наднормено тегло. Има много заместители на захарта на пазара, като:

Захарин - за който има проучвания, доказващи връзката между употребата му и тумори в пикочния мехур.

Аспартам - които също е много популярен. Важно е да се знае, че високи дози от този продукт са нездравословни при бременни и диабетици. Освен това аспартамът има негативен ефект и върху паметта.

Какво трябва да знаем за диетичните продукти

Стевия – един от последните продукти, широко навлезли на пазара. Все още обаче не са направени достатъчно проучвания, доказващи безопасната консумация на този заместител на захарта.

Газирани диетични напитки: за жалост голяма част от тези течности имат нездравословни нива на сол, аспартам, химически консерванти и изкуствени оцветители. Като резултат много хора, които консумират подобни напитки, имат небалансиран инсулин и кръвна захар.

Какво трябва да знаем за диетичните продукти

Диетични сладкарски изделия: а именно диетични шоколади, бисквити и др. Малко хора са наясно, че тези храни съдържат високи нива на мазнини, които също водят до наднормено тегло. Освен това в тях има аспартам, който забавя загубата на тегло.

Диетични храни за закуска: включително диетични сладка и конфитюри, диетичен мед, плодови сокове, продукти от зърнени култури и пр. Те обещават, че са перфектният старт на деня. Тези, в които има добавен аспартам, трябва да бъдат избягвани. Освен това трябва да бъде ограничена консумацията на всички продукти, съдържащи т.нар. мейда, която е нездравословна и води до затлъстяване.

Продукти без холестерол: в този списък попада широк спектър от храни, като диетични чипсове, ядки без холестерол и пр. Според повечето специалисти те са добра алтернатива на продуктите, за чието приготвяне са използвани вредни мазнини. Все пак трябва да бъдат консумирани в умерени граници.

Диетичен маргарин: това е изключително нездравословен продукт, който може да засегне дейността на сърдечния мускул, заради високото си съдържание на транс-мастни киселини.

5 1
4 4
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати