Полезен ли е белият ориз

Полезен ли е белият ориз

В действителност при някои култури фразата „да ядем” буквално означава „да ядат ориз”. Популярността на това зърно от части се дължи на хранителната му стойност. Оризът е една от най-старите зърнени култури на земята.

Една чаша сварен бял ориз съдържа 205 калории, което е над 10 процента от дневно необходимата доза за ден на човек, чиято диета се състои от 2000 калории. Съдържа още 44.51 г въглехидрати, 0.6 г диетични фибри и 0.1 г захар и 4.25 г протеин, като оризът не съдържа холестерол.

Белият ориз също е хранителен източник на редица витамини като тиамин, ниацин и фолиева киселина. Доставя на организма някои минерали, сред които са калций, желязо, магнезий и манган.

Оризът може да бъде приготвен по няколко метода като всеки от тях влияе по различен начин върху хранителната му стойност. Добре е да се знае, че в рецептите, в които се препоръчва измиване на ориза преди готвене, в зърнената култура значително намаляват витамините от група В, тъй като те са водоразтворими.

Белият ориз е доста полезен, стига да не е полиран. Защото след полиране той губи много от витамините и минералите съдържащи се в него.

Препоръчва се консумирането на неполиран бял ориз минимум два пъти седмично, като можем да обобщим следните ползи от ориза:

1. Укрепва имунната система.

2. Подпомага мускулното възстановяване и растежа на мускулите и костите.

3. Когато от него се направи лапа, той може да помогне на хора страдащи от изгаряния, морбили и дори акне.

4. Доставя на организъма вещества полезни за кожата, косата и ноктите.

5. Оризът е добър хранителен източник за хора с висок холестерол, а ниското съдържание на натрий в него го прави подходящ за хора с високо кръвно.

6. За тези, който са алергични към глутена, той е един натурален хранителен източник без глутен. Това го прави подходящ за по-малки деца, тъй като в ранна детска възраст при тях храните съдържащи глутен не са позволени.

7. Помага на мозъка да функционира нормално и ефективно.

8. Може да помогне за предпазване от някои форми на рак.

9. Включен в диетата, може да бъде полезен за регулиране на теглото.

10. Полезен е за хора с лошо храносмилане, като насърчава добра функция на червата.

11. Той има противовъзпалителни свойства.

5 8
4 4
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (3)

Изпрати
nik
nik
30.05.2015 00:45
Много правописни грешки, някой неграмотен я е писал очевидно.
1
0
Unknown
Unknown
05.02.2014 01:53
:/ Все пак полезна.
3
0
Ели
Ели
19.03.2013 13:45
Не се пише организЪма, а организма! Иначе статията не е лоша.
7
0