Как се готви в уок

Готвене в Уок

Уокът представлява китайски тиган, който притежава три отличителни черти от другите тигани – изпъкнало дъно, тънки стени и кръгла форма. Тази форма на съда позволява бързото му загряване, а ястията стават за броени минути. По този начин продуктите запазват максимално своите полезни вещества и витамини.

Бързият процес на пържене позволява на зеленчуците да останат хрупкави и приятни за консумиране. Онези, които искат да поддържат форма, също може да готвят в уок, заради бързото запържване на продуктите и минималното количество мазнина, което е необходимо.

Най-важното правило за готвене в уок е да нарежете ситно продуктите – зеленчуците се нарязват на тънки ивици, а месото на малки парченца.

Друго важно правило, което трябва да спазвате е последователността на добавяне на продуктите. Първо се изсипват по-бавно приготвящите се, като месо и зеленчуци. Онези продукти, които стават бързо трябва да се добавят в края на готвенето.

Не слагайте в уока прекалено много продукти едновременно. Това ще понижи температурата на готвене и накрая може да получите варени, а не хрупкащи зеленчуци. Количеството продукти, които могат да се запържват наведнъж е до 300 г.

Постоянно трябва да се разбъркват продуктите – чрез лъжица или с подмятане. Формата на тигана позволява на зеленчуците да се концентрират в центъра, където е и основният източник на температура.

Когато сложите мазнината трябва да изчакате да се загрее много добре и тогава да изсипете продуктите.

Не е необходима много мазнина, в някои случаи стига дори една супена лъжица.

Колкото по твърд е един зеленчук, то толкова по-тънко трябва да бъде нарязан той.

Ако ястието, което искате да приготвите включва много съставки, запържвайте ги поотделно и чак накрая ги смесете.

Вижте нашето предложение за вкусни пържени зеленчуци в тиган уок.

Необходими продукти: 2 връзки пресен лук, 2 моркова, 1 тиквичка, 1 червена чушка, 2 с.л. сусамово олио, 150 мл соев сос, 250 г соеви кълнове, 200 г броколи.

Начин на приготвяне: Почистете зеленчуците и ги нарежете по дължина, накъсайте броколите на розички. Нагорещете добре олиото и запържете зеленчуците, без соевите кълнове. Подправете със сусамовото олио и соевия сос. Накрая добавете соевите кълнове и след около 2 минути ястието е готово.

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати