Хранене при нарушен метаболизъм

Пиене на вода

Метаболизмът е сложен процес, който започва с нашето раждане и завършва когато умрем. В него се включва сложна мрежа от хормони и ензими, които не само отговарят за конвертиране на храната в гориво, но и пряко засягат правилното и ефективно изгаряне на това гориво. За това много често хората с нарушен метаболизъм са склонни да качват повечко килограми, които трудно след това успяват да свалят.

Вашият метаболизъм се влияе от вашата възраст, начин на живот, здравословно състояние и не на последно място от вашата диета и режим на хранене.

Вода. Ново проучване показва, че пиенето на вода всъщност ускорява загубата на тегло и е чудесен начин за увеличаване на метаболизмът. Изследователи в Германия са открили, че субектите на изследването увеличи техните метаболитни коефициенти (скоростта, с която се изгарят калории) с 30 процента, след като са изпили 3.5 литра вода.

Водата е също така естествен начин за потискане на апетита и помага на организма да се освободи от излишния натрий и токсини. Така че, пийте! Уверете се, че започват деня си с голяма, голяма чаша вода и не спирайте да я пиете през целия ден.

Зелен чай. Проучванията показват, че зеленият чай стимулира обмяната на веществата и може да ви помогне в загубата на тегло. Той има антиканцерогенни и антиоксидантни свойства, както му помагат да действа благотворно на нарушеният метаболизъм.

Плодове. Грейпфрутът е един от цитрусовите плодове, който съдържа най-много витамин С. Благодарение на химичните му свойства, той намалява нивата на инсулин, като насърчава загубата на тегло и засилва обмяната на веществата. Ябълките и крушите, също са сред плодовете подходящи за консумиране при нарушен метаболизъм.

Закуска в леглото

Яжте повече протеини. Вашето тяло се нуждае от протеини за поддържане на чиста мускулна маса. Специалистите смятат, че те са в тясна връзка с метаболизма в човешкото тяло и препоръчват от 0.8 до 1 грам на килограм телесно тегло.

Консумирайте колкото се може повече натурални продукти. Пестицидите, изкуствените подсладители, химикалите и изкуствените добавки пречат на обмяната на веществата и на процеса на изгаряне на енергия.

Не пропускайте закуската. В друго немско проучване изследователите открили, че закуската възбужда метаболизма. Това е така, защото ако тялото получи сигнал сутрин, че няма какво да преработва, то остава по-пасивно и през останалата част от деня. За това закусвайте.

Яжте богати на желязо храни. Желязото е от съществено значение за доставянето на кислород в мускулите и изгарянето на мазнините. Мидите, постното месо, боба, обогатените зърнени храни и спанакът са отлични източници на желязо.

Люти чушки. Яденето на люти чушки може да се ускори и да стимулира обмяната на веществата. Ето защо капсаицин (химично вещество, открито в лютите червени чушки) стимулира тялото да освободи повече хормони на стреса, като ускорява метаболизма ви и ви кара да изгаряте повече калории.

5 3
4 6
3 2
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати