Свинско

Ползи от мазните меса

Дневният прием на мазнини не трябва да надвишава 25%- 35%. Мазните меса са богат източник на наситени мазнини, смятани за не особено полезни. Въпреки това, дневният прием на наситени мастни киселини трябва да съставлява около 20 грама от поетите калории. Месните продукти, които ги съдържат повече са:

Свинско месо

Резен по резен неговото филе има по-малко мазнини от пилешките гърди. Специалистите-животновъди напоследък се опитват да намалят тлъстината, с която то се слави. Смята се за едно от най-вкусните меса. Комбинирано с употребата на зехтин при готвене и при спазването на умерен хранителен режим, консумацията му ни дава голяма доза от „хормоните на щастието”. Дори българският духовен учител - Петър Дънов, един път препоръчал при неразположение да се опече и яде свинско месо. При избора какво свинско да си купим, трябва да се водим от принципа, то да не е допълнително обработвано и консервирано.

Говеждо

Говеждо месо

Повечето хора смятат, че трябва да избягват червеното месо или да избират само тънки и без тлъстини парчета, тъй като са убедени, че то винаги е с високо съдържание на наситени мазнини, както и в случая- говеждото. Това не е съвсем така. Почти половината от мазнините на говеждото са мононенаситени мазнини, наречени олеинова киселина. Тя се съдържа и в здравословния зехтин. Също така повечето от наситените мазнини в говеждото месо, всъщност намаляват риска от заболявания на сърдечно-съдовата система, както и способстват намаляването на LDL (лошия) холестерол. Говеждото месо предоставя хранителни вещества като желязо, цинк и витамини от група В.

Телешко месо

То е много по-крехко и вкусно от говеждото. Съдържа по-малко калории от него и наполовина по-малко мазнини. Телешкото месо е източник на висококачествен протеин. В сто грама от месото има едва 10 грама мазнини, повечето от които са ненаситени; 19.35 грама протеин; 15 мг. калций; магнезий - 24 мг.; витамин В12 - 1.34 микрограма. Телешкото месо съдържа също така и цинк, и желязо. С тези хранителни показатели, телешкото е мазното здравословно месо. Умерената му консумация подобрява работата на сърдечно-съдовата система и предпазва от развитие на анемия.

Агнешко

Агнешко месо

Ненаситените полезни мазнини са половината от мазнините в агнешкото. 16-въглеродната палмитолеинова киселина - мононенаситена мастна киселина, която се открива в това месо, притежава силни антимикробни свойства. Агнешкото също има висока хранителна стойност и е особено добър източник на лесно абсорбиращи се цинк и желязо. Препоръчителният дневен прием на цинк (от съществено значение за растежа, възстановяването на тъканите, както и за здравата имунна система) и желязо (необходимо за образуването на червените кръвни клетки) може да се осигури от консумацията на агнешко.

То е богато на витамини, особено на В12. Една порция агнешко може да ни даде 74-100% от ежедневната потребност от витамин В12, който е от съществено значение за метаболитните реакции на организма. Агнешкото е един от най-добрите естествени източници на аминокиселина - наречена карнитин, която е необходима за генерирането на енергия от мастните киселини. Микроелементите като мед, манган, селен са също в наличие в това толкова предпочитано по нашите географски ширини месо.

Пуешко, пилешко месо

Пилешко

Почти всички експерти са съгласни, че тези меса са здравословни източници на висококачествен протеин. Но за разлика от повечето диетолози, има и такива, които се придържат към идеята, че може да се консумира всяка част от тях, както и мазната кожа. Консумацията й може да повиши вкусовото наслаждение от ястието, да подобри настроението, както и да засили перисталтиката на червата.

Полезните мазнини

Мазнините и мастните киселини принадлежат към групата на липидите. Ползите от тяхната консумация са: увеличават енергията и настроението, което намалява депресивните състояния; повишават когнитивните умения при възрастните; подобряват концентрацията и учебния процес на децата в училищна възраст; засилват зрението, особено нощното; способстват за хубавия тен на кожата; регулират телесната температура; намаляват риска от рак на дебелото черво и гърдата.

Мазнините осигуряват структурните компоненти не само на клетъчните мембрани, но също така са важни в изграждането на миелин- изолационна обвивка, която обгръща аксоните и невроните. Неговата функция е изключително важна за правилното състояние на нервната система и за по-бързия пренос на информация по нея.

Мазнините имат и защитна функция. Жизненоважните органи като сърцето, бъбреците и червата са уплътнени от мазнини, които ги поддържат в правилна позиция и ги защитават от травми.

Храните, които са източници на мазнини, са важни в пренасянето и обработването на мастно разтворимите витамини като: A, D, E, K- всички те са изключително полезни за здравето, младостта и красотата на нашето тяло.

5 2
4 4
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

От другите ни сайтове

Свързани рецепти