Преяждане

Вредните хранителни навици

Повечето от нас са същества, подвластни на навика. Ние купуваме същите храни от същия магазин за хранителни стоки, готвим отново и отново по едни и същи рецепти. Но ако сте сериозни и искате да се храните по-здравословно и да намалите теглото си, трябва да промените тези лоши хранителни навици, и да започнете да мислите по различен начин за вашата диета и начин на живот.

Проблемът е, че се чувстваме толкова комфортно в нашия еднообразен начин на живот, че е трудно да се откажем от тези стари навици. Много хора са скептично настроени към промяната на начина им на хранене, защото те са свикнали да ядат едни и същи храни, и там е точно страхът от непознатото или да се опитва нещо ново. Дори когато искате да се промените, старите навици умират трудно. Дори и тези, които успяват да променят лошите хранителни навици, може лесно да паднат обратно в капана на "доброто старо време" в някой стресов момент. Когато се чувстват слаби или уязвими.

Борбата с лошото хранене и навици изисква тристранен подход:

• Да бъдете наясно с лоши навици.

• Да разберете защо съществуват тези навици.

• Намиране на начина как бавно да трансформирате лошото хранене и навици в здравословни нови.

Вредни хамбургери

Ето най-честите вредни хранителни навици

• Пропускате закуска. Започнете всеки ден с питателна закуска.

• Не спите достатъчно. Осигурете си 8 часа сън всяка нощ, защото умора може да доведе до преяждане.

• Хранене на неправилното място и в неправилната поза. Яжте ястията на масата, без да се разсейвате. Яжте повече храна с вашия партньор или семейство.

• Научете се да ядете, когато наистина сте гладни и да спрете, когато сте се нахранили добре.

• Големите порции. Намаляване на размера на порциите с 20%, или отказване от втора порция.

• Опитайте с по-ниско съдържание на мазнини и млечни продукти.

• Направете сандвичи с пълнозърнест хляб и ги подправете с горчица вместо майонеза.

• Превключи на кафе с мляко, като използвате силно кафе и горещо обезмаслено мляко вместо сметана.

• Нередовното хранене. Яжте питателна храна или лека закуска на всеки няколко часа.

Лакомия

• Използвайте незалепващ тигани и спрей за готвене, вместо олио за намаляване на мазнините в рецептите.

• Опитайте с различни методи за готвене, като например печене, варене или готвене на пара.

• Пийте повече вода и по-малко сладки напитки.

• Яжте малки порции от храните пълни с калории (като гювеч и пица) и по-големи части от храни, богати на вода (като бульон, супи, салати и зеленчуци).

• Подправяйте храните с билки, оцет, горчица или лимон, вместо мастни сосове.

• Ограничаване на алкохол до 1-2 питиета на месец.

5 0
4 5
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати