Понички

Забравете за тези храни, ако искате да сте здрави

Днес модерната диета се характеризира с липса на хранителни вещества, в сравнение с диетата на нашите предци. Как така? С напредването на технологиите, по-голямата част от нашите храни са произведени след някакъв вид обработка. Като заети хора, ние започваме да разчитаме все повече на бързите и замразените ястия.

Обикновено прекарваме по-малко време за подготовка и готвене с пресни храни. Дори ястията, които приготвяме в нашата кухня с всички сложни съоръжения, са до голяма степен лишени от хранителни вещества и ензими, които телата ни, така жадуват.

Намаляване на яденето на киселинно-формиращи храни

По принцип, когато се ядат храни, които са "киселинно-формиращи", те карат кръвта ни да стане по-киселинна.

Киселинната кръв пречи на организма да изпълнява своята функция за провеждане на хранителни вещества до всяка част от тялото ни. Тази кръв е гъста, с гъстата кръв е домакин на безброй вредни организми (бактерии, вируси, паразити, дрожди и др. С течение на времето тя започва да предизвиква детоксикация на органите.

Хамбургер и кола

Така че какви са киселинно-образуващите храни? Някои примери: животински протеини, млечни продукти, пържени храни, готвени храни, преработени храни, мазни храни, лекарства, брашно и захарни изделия (например сладкиши, торти, бисквити, понички и др.), изкуствени хранителни добавки (например емулгатори, оцветители, ароматизатори, консерванти, стабилизатори).

Растителните протеини са също киселинно-формиращи, но се усвоява по-лесно в сравнение с животинските протеини.

Не слагаме клеймо да не се ядат тези храни, просто трябва да ги ядете в малки количества и да наблегнете на алкално-формиращите храни (плодове, зеленчуци, растителни храни).

За да избегнете сгъстяване на кръвта, ще трябва да започнете да приемате 20% киселинно-образуващи храни и 80% алкално-формиращи храни, за да започне да се справяте със здравословните си проблеми.

Пастьоризирано мляко и млечни продукти

Пастьоризираното мляко се получава при загряване на мляко на температури от 160 градуса или по-висока. Това променя съдържанието на млечния протеин (казеин) който преминава в неорганична форма и не може да бъде усвоен от организма.

Когато този протеин не може да бъде разделен, отслабва имунната система, което води до алергии и много други проблеми, като астма, назална конгестия, кожен обрив, дихателни инфекции, по-високо ниво на холестерол в кръвта, повишен риск от сърдечни заболявания и инсулт.

Пържени картофи и бира

Пастьоризацията разрушава ензими, намалява съдържание на витамини, разрушава витамините В12 и витамин В6, убива полезните бактерии, насърчава патогените и се свързава с алергии, повишаване на риска от кариес, колики при кърмачета, растежни проблеми при децата, остеопороза, артрит, болест на сърцето и рак.

Сода - Газирани напитки

Ако редовно пиете сода или газирани напитки, ще си направите голяма услуга, ако ги премахнете от диетата си - колкото по-скоро, толкова по-добре. Содата/газираните напиткаи съдържат до 15 чаени лъжички захар, 150 празни калории, 30 до 55 мг кофеин и са заредена с вредни изкуствени хранителни оцветители, аромати и консерванти. Всичко това, но с нулева хранителна стойност.

Някои безалкохолни напитки са "маскирани" като "диетична сода", където се добавят опасни подсладители като аспартам. Множество странични ефекти върху здравето са свързани с поглъщането на аспартам, включително мозъчни увреждания, диабет, емоционални разстройства, намалено зрение, шум в ушите, загуба на паметта, сърцебиене, задух и още много други. Този кратък списък следва да бъде достатъчен, за да ви покаже опасността на тази съставка в диетичната сода.

Захар

Човешките тела са проектирани да работят с въглехидрати, които са източник на нашата енергия. Ние изпълняваме тази необходимост, като консумират сложни въглехидрати от храни като пълнозърнести храни, зеленчуци, боб или леща, или прости въглехидрати като от плодове. Рафинираната захар е смъртоносна за консумация от човека, защото тя е бил изпразнена от своите жизнени сили, витамини и минерали, което я прави "празна".

Концентрирана захар във форма на бяла захар, кафява захар, глюкоза, мед и сироп, причиняват бързо повишаване на нивата на кръвната захар, ако се консумират. Ако тази захар не се изисква от някои орган, тя се депозира за "съхранение" като мазнини.

Пържени храни

Тези концентрирани захари са почти изцяло лишени от полезни хранителни вещества. Когато нивото на кръвната захар се повишава, панкреасът отделя инсулин в кръвния поток. Инсулинът е хормон, който помага за регулиране на нивото на кръвната захар. Когато консумираме храна, която отделя захар в кръвта бързо (има висок гликемичен индекс), нашето тяло реагира с увеличението на кръвната захар, като произвежда повече инсулин, отколкото е необходимо.

В резултат на това глюкозата в кръвта пада твърде много в рамките на кратък период от време, карайки ви да се чувствате гладни отново. С течение на времето, тези увеличения и спад в нивото на инсулин ще доведат до намаляване на способността на организма да реагира към инсулин, развитието на състоянието, наречено инсулинова резистентност.

Когато това се случи, остава постоянно високо ниво на глюкоза в кръвоносната система. Панкреасът реагира, като произвежда все повече и повече инсулин, за да се опита да поддържа нивото на кръвната захар, докато достигне до момент и вече не може да го поддържа повече. Това състояние е свързано с пряко увреждане на клетките и може да доведе до много тежки дългосрочни вреди на организма.

Някои от най-честите здравословни проблеми които са известни, че са свързани с това състояние са безсъние, затлъстяване, диабет тип-II, поликистоза - заболяване на яйчниците, сърдечно-съдови заболявания, високо кръвно налягане и хормоните свързани с раковите заболявания.

Не се заблуждавайте и не използвайте изкуствени подсладители. Те най-често съдържат аспартам, които е дори по-смъртоносен от вашата трапеза захар. Растителната захар, наречена стевия е много по-здравословна алтернатива.

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (5)

Изпрати
жу
жу
30.07.2014 15:15
Вярвайте че ,,
ВСИЧКО,,умерено не е вредно
един ден ще разберете колко вредни неща има
1
0
Александър
Александър
24.08.2013 22:26
Пастьоризацията обикновено се свързва с млякото. Има два широко използвани метода за това: висока температура/кратко време, и много висока температура. Първият метод е по-често използван. При него млякото да се държи на 72°C за поне 15 секунди. При втория температурата е 138°C за поне 2 секунди.
0
0
АНА
АНА
14.05.2013 19:30
БАБИТЕ НИ И ДЯДОВЦИТЕ НИ НЕ ЯДЯХА ТОЛКОВА МНОГО ВАФЛИ,ШОКОЛАДИ,ЧИПСОВЕ,ХАМБУРГЕРИ,ПИЦИ,КОЛБАСИ,ЗАЩОТО НЯМАШЕ ПРЕДИ ГОДИНИ ТАКОВА ИЗОБИЛИЕ ОТ ФАБРИЧНИ СЛАДКИ И КОЛБАСИ(ИМАШЕ ДЕФИЦИТ,а внос-само в корекомите)А СВИНСКАТА МАС-ИСТИНСКАТА,БИЛА НАЙ-ПОЛЕЗНАТА МАЗНИНА ЗА ГОТВЕНЕ,ПЬРЖЕНЕ.
НЯМА ОТРОВА-ИМА ДОЗА,
НО ЗА КОЙТО СПАЗВА...:)))
2
0
Иван Иванов
Иван Иванов
14.05.2013 18:33
Брей,как се хранехме с всички тези неща и нищо ни нямаше!И баба ми и дядо ми доживяха до дълбоки старини със свинска мас на масата!Не ни ги пробутвайте тия,въпросът е в качеството на храната другото е ала-бала!
0
0
Дари
Дари
14.05.2013 18:29
Можете да си гледате работата! Чудите се какви измислици да съчинявате! Всичко умерено не е вредно!!!!!!
0
0