Кои нискокалорични храни засищат?

Мюсли

Искате да запазите талията си, без да се мъчите с диети? Има зелена светлина! Ще ви представим нискокалорични храни, които ще ви заредят с енергия и сили през целия ден!

Всички знаем, че е „мисията невъзможна” да се запази фигурата през сезона на „свинското и винското”. Но все пак има начини да „замразим” килограмите си през зимата, или поне да опитаме.

Супата е най-добрата ви приятелка за стройна фигура и добро здраве – зеленчуците са богати на хранителни фибри, които по естествен начин убиват апетита и засищат глада. Бедни са на калории и можете да ги консумирате в големи количества, в случай, че не прибавяте много сметана или масло.

Съдържанието на супата е от 90% вода, което позволява да ядете, без да се притеснявате за калориите. Другият й плюс е, че тя засища глада, защото заблуждава мозъка и стомаха, че сте им набавили нужното количество храна. Едновременно с това супата е много полезна, защото осигурява важните за обмяната на веществата течности.

Последните изследвания пък сочат, че клетките стареят по-бавно, ако човек приема над 2 литра течности на ден. И така, вашите аплодисменти за супата! Тя доставя на организма нужните му хранителни вещества, които да трансформира в енергия, забавя стареенето и появата на пъпки по лицето. Също така не причинява усещане за тежест в стомаха от преяждане.

Супа

Другите ви съюзници в битката срещу килограмите са зърнените храни и мюсли. Необходимо е да си изберете между ориз, просо, ечимик, пшеница и други зърнени продукти. Те доставят на тялото ви бавно разграждащи се захариди, които не дават възможност внезапно да усетите силен глад.

Изключително богати са на фибри, които абсорбират част от поетите мазнини и захариди и по този начин не позволяват на организма да ги усвои. Съставът им изобилства от витамини от групата B, които са полезни за здравето.

И на последно място, но не и по важност, консумирайте месo и леки сосове. Зимата си остава сезона на манджите, които са полети обилно със сос. Ще ви подшушнем някои хитрини, с които да намалите броя на калориите в приготвените от вас гозби:

- Хубаво е да приготвяте ястията си в тенджери от материал, който не позволява залепването на храна по дъното.

- Избягвайте мазнината или използвайте зехтин, но не повече от една супена лъжица.

- Консумирайте леки меса – заешко, пуешко, пилешко или риба.

- Отстранявайте тлъстините от мазните меса.

А кубче бульон или леките сосове от соя, скариди, както и малко вино ще предадат неповторим вкус на вашата гозба.

5 3
4 1
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати