Кои висококалорични храни са полезни и кои вредни

Висококалорични, полезни храни

Сигурно много от нас се питат дали е възможно да се храним с продукти, които са висококалорични и в същото време да не се притесняваме за здравето си и в голяма степен за килограмите си. В повечето случаи тези продукти не са и скъпи.

Предлагаме ви списък с някои доста висококалорични, но здравословни продукти:

Сушени плодове:

Сушените плодове имат високо съдържание на захар, което само увеличава впечатляващото количество на калории, което тези вкусни деликатеси притежават.

Ядки и семена:

Богати на протеини и в повечето случаи на антиоксиданти , ядките са една страхотна добавка към хранителния ви режим. Те са изпълнени с витамини, минерали и фибри. Освен всичко друго, те са полезни за сърцето и кръвообращението. Според много здравни организации 50 грама орехи на ден намаляват значително риска от сърдечен удар.

Авокадо:

Бургери

Опитайте се веднъж на седмица да хапвате по едно авокадо. Богато е на витамин К, диетични фибри и калий. Едно средно голямо авокадо съдържа 161 колории.

Сирене:

Съдържа калций и протеин, както и наситени мазнини.

Зехтин

Маслиновото дърво е най-старото култивирано в света, а от него се произвежда маслиново олио. Те са добри антиоксиданти и са с високо съдържание на витамин А, В, D, E и К. Витамин К подпомага предотвратяването на вътрешното кървене и намаляването на менструалното течение. Жизнено важен е за правилната функция на черния дроб. Подпомага по–доброто усвояване на калция в организма. В зависимост от сорта на маслината, олиото може да има и доста високо съдържание на цинк, желязо, лутеин (в малки количество подпомага цялостното здраве на организма).

Кафяв ориз:

Доста здравословна продукт, който освен, че съдържа много фибри и протеини е и с високо съдържание на калории. Една купа варен ориз съдържа 216 колории, така че честата консумация може да доведе и до леко покачване на теглото ви.

Захар и захарни продукти, бяло брашно и тестени храни, сол, сосове, газирани напитки, свинско месо, кренвирши и колбаси, чипс и алкохол си остават най-вредните храни.

Захарта и захарните продукти:

Захар

Нека не забравяме, че бялата рафинирана захар е смъртоносна. Нещо повече - освен захар, захарните изделия са пълни и с оцветители, ароматизатори и различни химични добавки. Затлъстяване, диабет, развалени зъби, артрит, са само част от болестите, които може да причини свръхупотребата на бяла рафинирана захар. По-здравословно ще е да я замените с плодове, мед или поне кафява захар.

Бяло брашно и тестени храни:

Хлябът и продуктите, направени от бяло брашно (кифли, франзели, кексове и т.н.) забавят храносмилането. Те са една от основните причини за развитието на заболявания на стомашно-чревния тракт. Препоръчваме ви да забравете за бялото брашно и да го заместите с пълнозърнести храни.

Сол:

Прекомерната употреба на сол води до сърдечносъдови и бъбречни заболявания. Понижава и имунната защита към простудни болести. По-добре да я замените с подправки и билки.

Закуска в леглото

Сосове (майонеза, кетчуп, горчица и други подобни):

Това са химично-калорични бомби, които нямат място на вашата трапеза. Причинители са на различни видове рак.

Газирани безалкохолни напитки:

3 в 1 бомба със закъснител – захар, консерванти и газове. Избухне ли се получават излишни килограми и стомашно-чревни заболявания. Пийте повече вода, чай и фрешове .

Чипс:

Чипсът трябва да се удостои със специално място в списъка с най-вредни храни. Този микс от въглехидрати и мазнини, обвити в изкуствени подобрители и с подобаващо количество сол е истинско предизвикателство за вашата талия и здравословен живот. Чипсът е най-добрият приятел на затлъстяването.

5 1
4 3
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти