Средства за потискане на апетита

Потискане на апетита

Ако сте решили да отслабвате, трябва да се примирите с мисълта, че от време на време, ще изпитвате глад.

Стратегии, като пиене на голямо количество вода и богато на фибри меню, помагат да подиснете глада си, но не и да го елиминирате.

Няма нищо лошо в това да се чувствате гладни понякога. Тази реакция на организма е нормална, когато се губят калории. Проблемът идва от това, че при глад, някои хора изпитват чувство на тревожност.

Има няколко храни и напитки, които можете да използвате в онези спешни случаи, за да излъжите глада си без да прибавяте калории. Например, ако изядете една прясна салата, вместо един кроасан, за известно време ще се заситите. Тялото ви няма да усети разликата между двете, но всъщност салатата съдържа много по-малко калории от кроасана.

Изхождайки от този пример, ви предлагаме някои средства за потискане на глада:

1. Вода

Ако изпиете една пълна чаша вода, когато почувствате глад и изчакате 10 минути, ще установите, че глада ви е изчезнал или драстично намалял. Редовното пиене на вода като цяло потиска апетита.

2. Бульон

Зеленолистни зеленчуци

Ако номерът с водата не ви действа, опитайте с зеленчуков бульон. Добре е бульонът да не съдържа токсини, затова си го пригответе сами или го купете от органичен магазин за биопродукти. Ако предпочитате вкуса на пиле, си направете пилешки бульон.

3. Салати

Но не каква да е, а салата от зелени зеленчуци. Маруля, зеле, всякакви зелени листни зеленчуци, ще ви помогнат да потиснете глада си. Можете да ги консумирате в неограничено количество. Калориите от тях са толкова малко, колкото е необходимо при самото им смилане. Трябва да внимавате само за калориите от дресинга за салатата.

Друг вариант за консумацията на тези зеленчуци, е да ги изпържите без да прибавяте никаква мазнина, използвайте само вода, лук, чесън или соев сос.

4. Бананов шейк

Използвайте соево мляко, неподсладена есенция с вкус на банани, пудра от стевия за подсладител. От тази смес, можете да си направите пудинг, като добавите 1/2 лъжица от гуар гума на прах и 1/2 лъжица ксантан гума на прах. Този пудинг е почти без въглехидрати и захари.

Ябълки

5. Кисели краставички

Цял буркан от кисели краставички ще ви снабди само с 50 калории и ще заеме достатъчно място в стомаха ви, за да потисне апетита. Препоръчително е киселите краставички да са домашни или закупени от органичен магазин. В противен случай рискувате бурканът да е пълен с оцветители и добавки, които са използвани.

6. Ябълки

Една достатъчно голяма ябълка ще ви засити, когато се чувствате обезумял от глад. Ще приемете малко въглехидрати и калории с нея, но те не могат да се сравнят с калориите, които един пакет чипс ще ви достави, за да потиснете глада си. Освен това, ябълките съдържат много минерали и са източник на фолиева киселина.

5 4
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати