Подготовка за вегетарианско хранене

Веган

Съвети за планиране на храненето

Консумацията на вегетариански храни и поддържането на строга вегетарианска диета е доста сложно и води до прецизни и трудни етапи на приготовления на храната. Успешното планиране на вегетарианската диета изисква познаването и доброто осведомяване за макронутриентите така добре, както и за витамините и минералите, съдържащи се в различните храни. Например хората, които биха желали посредством вегетарианска диета да свалят килограми, трябва внимателно да подбират количеството от протеини, витамин В, желязо, калций и рибофлавин.

Зеленчуци

Вегетарианците могат да използват четирите основни правила, посочени в този начин на хранене, като водещ елемент в планирането и изготвянето на хранителния си режим. Важно е да се запомни, че нито един вид зеленчук не би могъл да достави всичките осем основни аминокиселини открити в месото, но не винаги в него се съдържа балансирано съотношение от именно тези аминокиселини. Ето защо ние се нуждаем от различни храни, които притежават комбинация от хранително–балансирани съставки. Като основно правило съществуват два подхода към избора на вегетариански хранителен режим.

- Комбинация на яйчни или млечни продукти със зърнени продукти;

- Комбинация на зърнени продукти с ядки, сух боб или сух грах

Заместващи компоненти във вегетарианството

Ако вие просто изследвате процеса на вегетарианството, ще останете много изненадани, когато разберете, че не е нужно да се отказвате от любимите си рецепти, въпреки че следвате принципите на вегетарианството. Има толкова много заместители, които може да се използват и придават същия резултат, както при непозволените за този режим продукти.

Здравословни Зеленчуци

В много случаи съвсем спокойно месото може да се замести от гъби, патладжан или сух боб. Тофуто също може да се използва, както и някои зеленчуци, като те също придават приемлив резултат. Ако рецептата се нуждае от аромат или подправка с вкус на месо, опитайте да я заместите със зеленчуков бульон, чеснов бульон или вода с щипка соев сос.

Ако се стремите да премахнете млечните продукти от вашето меню, опитайте да ги заместите със соево сирене или сирене от ядки. Ронливото тофу често може да е заместител на котидж сиренето. Ето една чудесна имитация на пармезана – смес от печени сусамени семена и хлебна мая. Много вегетарианци се наслаждават при приготвянето на интересните ястия от овес, ориз, соя или бадемово мляко.

Много хора смятат, че вегетарианските ястия са безвкусни и скучни. Вегетарианските ястия, обаче дори понякога са много по – ароматни и интересни от ястията, които сте свикнали да консумирате. Подправките, билките и маслата придават изключителна свежест на вегетарианските ястия.

5 1
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати