Ненаситени Мазнини

Кои мазнини са полезни и за какво

Организмът се нуждае от мазнини, за да се захранва с енергия. Дългото лишаване от тях води до чувство на глад. Това пък от своя страна ни кара да поемаме повече тестени и високовъглехидратни храни. Така неусетно си хапваме и по-неусетно пълнеем.

Това се случва, винаги когато балансът белтъчини-мазнини-въглехидрати бъде нарушен. Тялото иска по малко от всичко, за да има баланс. В хранителната верига калориите, които приемаме от мазнините, трябва да са 15 до 30 процента. Тези калории е най-добре да се добавят чрез така наречените добри мазнини, тъй като организмът сам не може да си ги набави.

Някои от храните с полезни мазнини са рибата и рибните продукти, студенопресованият зехтин, сусаменото, тиквеното, ореховото олио, както и всяко друго олио от семки и ядки. Те се извличат чрез студено пресоване и са богати на полезните полиненаситени мазнини като омега-6, омега-3 и омега-9. Тези масла са богати на фосфациди - например рецин, който регулира холестерола в кръвта.

На българският пазар има сравнително голям избор от екологични масла от лен, коноп, лешник, орех, сусам и др. Те се продават в големите търговски вериги, както и във всички диетични магазини.

Маргарин

Широкият спектър от поли- и мононенаситени мастни киселини е жизненоважен за мембраните на нашите клетки. Можете да си подправяте салатите или да готвите с коктейл от олио.

Правилно е яденето да ври на пара и вода, а накрая, когато е готово, да се добави малко мазнина, казва специалистът по интегративна медицина д-р Мария Папазова. Тя съветва да направим ревизия на хладилника и да изхвърлим "лошите" мазнини - маргарин, палмово масло и комбинираните смеси за фритюрник.

Така поне малко ще се намали вредата на тези мазнини, защото, за съжаление, с тях се приготвят много продукти, които ядем ежедневно като кексове, сладки, бисквити и др. Те повишават риска от сърдечносъдови заболявания, рак, диабет, множествена склероза и артрози.

Всяка хидрогенирана мазнина не се усвоява от организма, защото той не може да я идентифицира като хранителен продукт, в резултат на което се натрупва в организма, което е предпоставка за много страшни болести.

5 5
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

От другите ни сайтове

Свързани рецепти