Кои цветове на храните са по-здравословни

Цветове на храните

Какво да предпочетем – бяло или кафяво яйце, зелен или червен пипер...кой цвят е най-здравословен? Когато говорим за храна, качеството винаги трябва да е на първо място, но понякога си купуваме продукти, за които не сме съвсем убедени, че са полезни.

Сега ще разясним няколко факта за храната и цветовете – кой цвят за какво служи и изобщо може ли да се заключи кое е по-полезно и по-здравословно?

Започваме с яйцата, за които можем да чуем всякакви истории. Отминалия вече Великден беше обстрелван с дискусии какви да са яйцата, които ще си купим, какво е качеството им и т.н. Първо, трябва задължително да са закупени от хранителен магазин и да имат печат, а относно цветовете дали да са кафяви или бели – няма значение, особено ако говорим за здраве.

Цветни храни

Различните цветове на яйцата говорят за различни породи кокошки. А различните цветове на жълтъка зависят и от това с какво е хранена кокошката. Нито кафявите, нито белите яйца са вредни.

Следващият продукт, който ще разгледаме, е оризът – бял или кафяв ориз? Макар че повечето хора смятат, че белият ориз не е полезен и не трябва да се консумира, това не е съвсем така. Кафявият ориз в действителност има повече полезни вещества, но това не означава, че белият е вреден.

Ориз

Белият ориз съдържа четири пъти по-малко фибри от кафявия. Освен това кафявият ориз съдържа и повече витамини. Причината е, че при обработката на кафявият ориз се премахва само ципата, която е неядлива, а белият ориз се преработва. От него се премахват значително повече пластове, съответно премахват се и витамини и минерали.

Продължаваме с вината – бели или червени вина? Тук сме категорични - по-полезното е червеното вино. В него се съдържа по-голямо количество полифеноли, както и от 3 до 10 пъти повече сапонини. Сапонините всъщност попречват холестеролът да „отключи” някое сърдечно заболяване.

Зелени храни

Цветовете имат значение, макар не винаги да обръщаме внимание. Продуктите със зелен цвят като спанак, броколи, маруля, грах, коприва, значително подхранват мозъчната ни активност. Хлорофилът в зелените плодове и зеленчуци стимулира червените кръвни телца в организма ни и съответно подобрява имунната ни система.

За червените продукти като домати, пипер, ягоди и червено цвекло, можем да споменем, че помагат значително в засилването на обменните процеси на организма. Освен това значително повишават работоспособността, но не бива да прекаляваме с тях. Оказва се, че големи количества могат да ни превъзбудят.

Млечни продукти

Сините продукти като сливи, грозде, картофи (от онези с виолетово-сините кори), запазват зрението и защитават кръвоносните съдове. Съдържат голямо количество антоцианини.

Що се отнася до жълтите продукти като лимон, ананас, банани, кашкавал, царевица, жълтък - те ни снабдяват с енергия и ни защитават. Помагат и за пречистването на кръвта в организма.

Оранжевите продукти (моркови, кайсии, тиква и др.) успяват да повишат сексуалността, да възстановят нервните клетки. Освен това подобрят настроението ни. Оранжевите продукти много добре се „преборват” с умората.

Продукти като мляко, карфиол, чесън, сирене и извара, чийто общ признак е белият цвят, успяват премахнат токсините от тялото, успокояват ни и ни помагат да бъдем значително по-малко раздразнителни.

Всеки цвят на различните продукти има свои плюсове и свои минуси, така че не премахвайте напълно нищо от менюто си, опитвайте се всичко, което консумирате да бъде в нормални количества.

5 2
4 4
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати