Храни, които лекуват

Цитруси

Защитени ли сте от сезона на настинките и грипа? Даже и да сте прекарали грип, продължавате набожно да си миете ръцете и да взимате Витамин С, за да се подсигурите. Но запомнете, че храните, които приемате, могат да предотвратят тези неразположения. Пробвайте тези вкусни идеи: те имат страхотен вкус и помагат да се чувствате добре.

Пилешка супа. Тя е в началото на списъка. Топлата пилешка супа отпушва запушените въздушни канали, а хранителният бульон Ви дава повече енергия. Добавете добро количество зеленчуци, включително лук и чесън, за допълнителна лековита сила.

Лютите и пикантни храни. Някои народи се кълнат, че чесънът, лютите чушки или лютият сос помагат при конгестия (наплив на кръв). Пригответе си етнически ястия, включващи тези продукти, или просто добавете лют сос за допълнителна енергия.

Течности. Бъдете хидратирани с достатъчно количество течности. Вместо кафе, сода или подсладени напитки пийте много вода и фрешове. При някои хора действат по-добре топлите напитки; пробвайте чай, топла вода с лимон или дори топла лимонада.

Цитрусовите плодове. Запасете се с цитрусови плодове, за да увеличите приема си на Витамин С. За закуска пийте сок от портокал, хапнете половин грайпфрут или добавете резени от мандарина към салатата си. Увеличеният прием на Витамин С е особено важен, ако сте пушач, тъй като пушенето увеличава риска от простуди, а за да може тялото да се предпази, му е нужен Витамин С.

Чесън

Източници на Витамин С. Цитрусовите плодове не са единствения източник, богат на Витамин С. Към арсенала от продукти, с които да се предпазите от настинките, включете и картофите, зелените чушки, ананаса и ягодите.

Чесънът. Тази ароматна луковица е позната с редуцирането на симптомите на грип и настинка. Добавяйте чесън към любимите Ви храни или даже сдъвчете 1-2 скилидки суров чесън. Повечето от нас го считат за обикновена луковица, но всъщност той е изключително важен.

Джинджифил

Джинджифил. Много хора смятат, че употребата на пресен корен от джинджифил помага при третирането на грип и настинка. Пробвайте да си направите чай от джинджифил: напълнете чаша с вряла вода с над 2 супени лъжици пресен джинджифил и го оставете да кисне около 5-10 минути.

Най-важното в тези храни е наличието на Витамин С, който е базата за всякакви медицински решения.

Запомнете, че ако ежедневната ни рутина е свързана с пропускане на хранения, приемане на високи дози кофеин за „енергия”, приемане на ястия, богати на мазнини и захари, ние сами предизвикваме идването на болестите.

За да запазите имунната си система в добра форма, яжте много пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци и чисти протеини. Мислете за хранителните ястия като част от подетата Ви битка с болестите и ще успеете да ги надвиете.

5 2
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати