Храните, които ни правят уморени

Нездравословно хранене

Храната е средство човек да се зареди с енергия. Но в някои случаи става точно обратното – консумираното на определени храни ни кара да се чувстваме слаби и уморени. Поради това, много внимателно трябва да подбираме храните на трапезата си.

На първо място, когато говорим за храни, които ни правят уморени, трябва да споменем мазните храни. Мазнините в храните, най-вече при пържените ястия, водят до изтощение.

Те предизвикват прилив на енергия по време на консумацията, след което обаче идва и чувството за сънливост. Това е така, тъй като на организма му трябва прекалено много време и енергия за преработката им.

Алкохол

Наред с мазните храни, на челната позиция заедно с тях се нарежда и алкохола. Той предизвиква сънливост, но не носи истинско отпускане. По този начин тялото губи възможността да отпочива, както трябва.

След алкохола, други продукти, които изсмукват жизнеността от организма ни, са сладките неща. Когато ги консумираме, те рязко повишават нивата на кръвната захар, а това действа натоварващо на организма.

Пуешко месо - доста учудващо, но се оказва, че съдържащите се в него белтъчини намаляват работоспособността. Те имат релаксиращ ефект, което влияе лошо при натовареност.

Тестени изделия

Всички тестени изделия от бяло брашно също са непрепоръчителни, ако не желаете да се чувствате изтощени. Първоначално предизвикващи прилив на енергия, тя бързо спада, като оставя тялото без сили.

Други подобни храни, най-вече закуски, са зърнените и макаронените изделия. При тях проблема е идентичен с този на сладкото – глюкозата рязко и нездравословно се покачва.

За да не чувствате умора, най-добре избягвайте храни с високо съдържание на нерафинирани въглехидрати, като пълнозърнести тестени изделия и кафяв ориз, както и газираните напитки. Освен това, каквото и да ядете, ако прекалявате с количествата, то умората и прекомерното засищане ща са налице.

Ако все пак чувствате умора, то трябва коренно да промените режима ди на хранене. Включете в ежедневното си меню разнообразни плодове и зеленчуци. Стремете се съща така да се храните поне по 3 пъти на ден с неголеми порции. И запомнете – чесънът е храната, способна да ободри всеки уморен организъм.

5 1
4 3
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти