Суперхрани за предпазване на сърцето

Сьомга

Броят на случаите на установени заболявания на сърцето все повече се увеличава. Нездравословното хранене е една от причините за най-често срещаните сърдечно-съдови заболявания.

За щастие съществуват така наречените суперхрани, които могат да помогнат на организма да се предпази от заболявания на сърцето и сърдечно-съдовата система.

Бадеми

Едно от челните места в списъка на суперхраните за предпазване на сърцето се пада на сьомга. В тази вкусна риба се съдържат Омега 3 мастни киселини, които ефективно пречистват кръвоносните съдове от атеросклеротичните плаки.

Тези важни киселини пречистват кръвта от вредния холестерол. По този начин сьомгата предпазва организма от заболявания на сърцето и на сърдечно-съдовата система.

Черен Боб

Зелето е сред суперхраните, които се грижат за здравето на сърцето. В зелето се съдържа калий, който влияе на сърдечния ритъм. Липсата на достатъчно калий в организма води до сериозни проблеми със сърцето и провокира сърдечни заболявания.

Бадемите съдържат аргинин – това вещество отпуска съдовете и осигурява нормално кръвообращение и доставяне на кислород в сърдечния мускул.

Маслини и Зехтин

Аргининът спомага за напълването на сърдечно-съдовата система с достатъчно кръв. За да е най-силно действието на аргинина, се препоръчва бадемите да се консумират 10 или 15 минути преди хранене.

Черният боб също се нарежда сред суперхраните за препазване на сърцето. Черният боб не позволява на вредния холестерол да се натрупва в съдовете. По този начин тази суперхрана предпазва от сърдечно-съдови заболявания.

Сред суперхраните за предпазване на сърцето са и маслините, както и зехтинът. Маслините са богати на витамин Е и на мононенаситени мастни киселини. Маслините съдържат фенолни съединения, които предпазват от тромбообразуване.

Редовната консумация на зехтин предпазва от болести на сърдечно-съдовата система. Просто заменете олиото и кравето масло със зехтин и ще се радвате на добро здраве и дълъг живот.

Бананите също са полезни за сърцето, тъй като съдържат калий. С тях обаче не трябва да се прекалява, защото са сред най-калоричните плодове.

5 2
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати