Лоши хранителни навици - как да ги преборим?

Вредни Храни

Борбата с лошите хранителни навици в възможна. Просто трябва да започнете да се придържате към по-здравословно хранене.

Един от най-лошите навици е да похапвате безразборно и обилно през целия ден. Леките закуски между основните хранения са полезни, дори могат да помогнат да си набавите необходимите порции плодове и зеленчуци на ден, но този навик се превръща в проблем, когато леките закуски напълно заместват основното хранене. Поради това е добре да следите калориите на междинните закуски да не превишават 100 – 300 калории.

Бургер

Изключително вреден навик, към който са привикнали мнозина, е храненето пред телевизора. Доказано е, че ако хапвате, докато гледате телевизия, ще изядете с 20 до 60% повече, отколкото ако сте концентрирани само върху храната. Постарайте се да не се храните разсеяно и най-добре – в малки порции.

Ядене пред Телевизор

Разсеяното хранене е вредно, но още повече е това да се храните в движение. Това просто не ви позволява да обърнете внимание на консумираното. Постарайте се да намерите свободно време и да се нахраните на спокойствие. Друг проблем, който може да възникне, е скоростното хранене.

Нездравословно Хранене

Когато се храните прекалено бързо, поглъщате и големи количества въздух. Това води до подут корем и проблеми с храносмилането. Решението отново е намирането на достатъчно време на спокойно хранене.

Ако похапвате с цел да избягате от депресията и напрежението, то опитайте това – винаги, когато се насочите към хладилника, се отърсете от неприятните мисли. Опитайте да се справите с проблема без да прибягвате до храна, а ако е невъзможно – то ограничете приема на порциите и се преориентирайте към пълнозърнести храни с по-малко захар.

Изключително вреден навик е и пропускането на закуската. Ако го правите, то по всяка вероятност ще се изкушите и ще ядете повече от необходимото през деня. Чрез приема на каквато и да било закуска спадналото ниво на захар в кръвта през нощта се нормализира.

Сладките неща са големия порок на мнозина. Те дават енергия в момента, в който бъдат приети, но скоро след това количеството захар спада рязко, което ви кара да се чувствате изморени. Намерете техни алтернативи - сушените плодове или подсладеното мюсли са добри идеи.

Консумацията главно на пакетирани храни също носи своите негативи. Те обикновено съдържат прекалено много сол, мазнини и калории. Ако нямате време, то добре подбирайте готовите храни, които купувате.

5 2
4 3
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Марков Атанас
Размера на чинията също е от значение. Някои хора мерят количеството храна, което могат да изядат, по чинията. Малката чиния може да се напълни, но няма да е като да напълниш голяма чиния.
1
0