Храните, които топят мазнини

Отслабване

Да, наистина съществуват храни, които не само се борят с мазнините, а и спомагат за изгарянето им.

Реално, всичко, което похапваме, ускорява метаболизма ни. Обикновено са нужни 30-40 минути преди тялото да започне да смила изяденото. Този процес му струва определена енергия и съответно гори калории. Ето защо според това какво сте изяли зависи и високото или ниското количество на калории, които се изразходват за храносмилане.

За храносмилане и абсорбация на протеин (белтъчини) тялото изразходва до 25% повече енергия от храносмилането и абсорбацията на въглехидрати. За тази абсорбация тялото се нуждае от най-малко енергия, като по този начин мазнините се усвояват много бавно.

От това логично следва, че има храни, които струват на тялото повече гориво от други, за да бъдат обработени. Някои от тях дори правят "отрицателни калории". Именно те могат да ви помогнат с изгарянето на мазнини. Те струват повече енергия на тялото, за да бъдат смлети и усвоени, отколкото всъщност се съдържа в самите тях. Ето кои са те:

Полезни храни

Ябълки. Те съдържат най-висок процент пектин - веществото, спадащо към групата на разтворимите фибри. Той гори мазнините и намалява нивото на “лошия” холестерол.

Ябълков оцет. Той има способност да провокира гените, които са отговорни за продуцирането на ензими, помагащи на тялото ни да изгаря мазнините.

Круши и сладки чушки. Те съдържат големи количества флавоноиди, които са естествени растителни съставки със силен ефект върху разрушаването на мазнините.

Чесън. Той е сред храните, които най-бързо горят мазнини. Съдържа съставката алицин, имаща антибактериален ефект и спомагаща за намаляване на холестерола и “лошите” мазнини.

Домати. Съдържащият се в тях ликопен е мощен антиоксидант, който дава и червения им цвят. Той има чудесното свойство да създава усещане за ситост след прием на малко количество храна. По този начин се намалява апетитът.

Домати

Моркови. Те са тежка храна, която ни кара да се чувстваме сити и да спрем да ядем. С по един изяден морков преди всяко хранене за седмица може да се свали до половин килограм.

Портокали. Освен големите количества витамин С, те имат способността да горят калории, тъй като фибрите в тях спомагат за бързото изгаряне на “лошите” мазнини.

Манго. Фибрите в него горят мазнините, а ниските нива на калории само спомагат за това.

Спанак. Той съдържа много желязо и има високи хранителни качества без да е калоричен.

Нискомаслени прясно- и кисело мляко, сирене. Има реална връзка между високите нива на калций и подобрената телесна кондиция.

Овесени ядки и ечемик. Те са най-доброто средство да се отървете от досадните мазнини по корема и паласките, с помощта на фибрите в тях.

Яйца

Яйца. С помощта на съдържащите се в тях протеини те спомагат за свалянето на килограми и топенето на мазнини по различни начини.

Орехи и бадеми. Най-важни в тях са „добрите мазнини”, борещи се с лошите. Заедно с фибрите и протеините, те могат да увеличат инсулиновата чувствителност на организма, което води до бързо усвояване на глюкозата, като се избягва натрупването и в мазни депа.

Ленено семе. Тези семена са едно от най-силните оръжия за топене на излишни мазнини, тъй като съдържат лигнани.

Сьомга. Омега-3 мастните киселини потискат глада и спомагат усещането за ситост да се запази по-дълго време.

Зелен чай. Катехините, които се съдържат в него, ускоряват обмяната на веществата и спомагат за увеличаване на степента на изгаряне на мазнините в черния дроб. Съчетава се добре с физическа активност.

5 6
4 4
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
turkie
turkie
22.09.2014 16:00
супер
1
0