понеделник, 31 август

Примерно здравословно дневно меню за деца

Примерно здравословно дневно меню за деца
4.4 от 7 Гласа

Хранителните навици се изграждат в ранна детска възраст. Да създадем здравословен хранителен режим на детето си, докато е още съвсем малко, означава, че в бъдеще намаляваме риска от различни хронични заболявания. Важно е родителите да не насилват децата да се хранят, в случай че не са гладни.

Принудата ще отблъсне детето, независимо какво сте му сервирали. Разнообразното хранене също е важно. Хубаво е да ограничавате консумирането на сладки изделия, както и на тестени. Наблягайте на пълнозърнестите продукти.

Разбира се, плодовете и зеленчуците са абсолютно задължителни в ежедневното меню на детето. За предпочитане е те да се сурови. Не ограничавайте децата от месо, риба, бобови и зърнени храни. Газираните напитки не са за препоръчване, както и мазните храни.

Примерно здравословно дневно меню за деца

Млечните продукти също са много важни за здравословното и пълноценно хранене, но е добре да са с ниско съдържание на сол и мазнини.

Много възрастни нямат навика да закусват, но това не бива да означава, че детето също трябва да се ограничава – пълноценното хранене на детето, поне три пъти дневно, е важно, за да расте здраво.

Освен това всякакви условия, свързани с храната, са напълно неприемливи – „Ако си прибереш играчките, ще ти дам шоколад.“ Детето винаги трябва да има време да се нахрани, обстановката трябва да бъде спокойна и приятна.

Примерно здравословно дневно меню за деца

Можете да включите детето си в приготвянето на храната. Освен пълноценно и здравословно хранене, детето трябва да бъде и физически активно всеки ден.

За закуска можете да приготвите на детето варено яйце, което да хапне в комбинация с домат, парче сирене и филия пълнозърнест хляб. Към тях добавете чаша пресен сок или прясно мляко. Малко по-късно можете да дадете на детето да хапне плодове, които обича.

За обед поднесете супа и основно ястие заедно с филия пълнозърнест хляб – ако в супата няма месо, то нека основното да бъде месно. Можете да добавите и салата от зеленчуци, в случай че в основното не са включени такива. Добра идея е зеленчукова кремсупа, а за основно – кюфтета на скара със салата от прясно зеле и моркови. Към обяда може да добавите и чаша айран.

Закуската следобед може да бъде парче печена тиква с мед и орехи. Хубаво е вечерята да не е сандвич или някаква суха храна, а топла гозба, която сте сготвили – например порция ориз със зеленчуци, за десерт можете да поднесете кисело мляко и киви.

  • Любими
  • Google+
  • Pinterest

Бъди първият, който ще даде своя отзив тук!

Водещи от категорията

Избрано

Подобни Статии

От другите сайтове

Свързани Рецепти

На актуалната статия виждаш материал за Примерно здравословно дневно меню за деца. Ако имаш въпрос или смяташ, че написаната информация не е по заглавието Примерно здравословно дневно меню за деца, би могъл да се обърнеш към екипа ни от формата за връзка и ние ще редактираме/разширим статията.