Противовъзпалителни храни

Ябълки

Възпаленията могат да се появят във всяка част на тялото, дори без да подозираме. Подобно неконтролируемо възпаление може да доведе до сърдечни заболявания, рак, диабет и други сериозни и хронични проблеми.

Ако възпалението все още не е достигнало размери, в които приемът на медикаменти е наложителен, може да се излекува и с няколко прости промени в режима на хранене. За целта трябва да се консумират храни с противовъзпалителни свойства.

Ето кои са те:

Череши

Череши – Те понижават някои кръвни възпалителни маркери и облекчават симптомите на артрит. Причина за това са антоцианините, на които този плод дължи наситения си червен цвят.

Хрозде

ГроздеРесвератрол - антиоксидантът, съдържащ се в ципата му, доказано бори възпаленията. Сокът от грозде и червеното вино (в умерени количества) понижават възпалителните маркери в кръвта.

Риба

Ябълки - Крилатата фраза „Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен” е напълно вярна. Ябълките действат противовъзпалително, поради съдържанието си на куерцетина – флавоноид. Освен в тях, той може да бъде намерен в големи количества и в лука, и чая.

Червени боровинки – Те възпрепятстват растежа и разпространението на рака на гърдата, на дебелото черво и на простатата. Смята се, че един от защитните механизми е именно противовъзпалителното действие на тези, пълни е антиоксиданти, червени плодове.

Ядки – Проведено проучване преди години неоспоримо доказа, че хората, които ядат много ядки и семена, имат най-ниски нива на възпалителни маркери в кръвта си. Консумацията им се свързва още с понижаване на риска от коронарни сърдечни заболявания.

Какао – То има свойството да понижава риска от сърдечни заболявания, като понижава нивото на възпалителните маркери в кръвта, подобрява кръвотока и понижава нивата на липидите.

Броколи – Понижаването на възпаленията при консумацията е в следствие на съдържанието на ред антиоксиданти и други противовъзпалителни вещества: бета-каротин, витамин С, фолиева киселина и т.н.

Рапично олио – То съдържа така нужните на тялото [омега-3 мастните киселини], които носят противовъзпалителни съставки.

Месо – Най-доброто месо е от животни, живели в естествена среда. То съдържа по-високо количество жизненоважни хранителни съставки – витамин Е и омега-3 мастни киселини.

Мазна риба – Препоръчително е да се яде богата на омега-3 мастни киселини мазна риба поне два пъти седмично, защото това понижава риска от внезапна сърдечна смърт и натрупването на артериална плака.

5 2
4 1
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти