Всекидневните упражнения неутрализират преяждането

Преяждане

Наближаващите коледни и новогодишни празници се свързват с богатите и обилни трапези във всеки дом.

От години специалистите предупреждават да се внимава с преяждането, но преди няколко дни британски експерти разкриха как чрез упражнения може да се противодейства на негативните последствия от свръхконсумацията.

Според авторите на проучването от университета в Бат всекидневната тренировка влияе положително на организма, дори и ако той трупа тегло.

В изследването на британските специалисти са взели участие 26 мъже, които са били разделени на 2 групи, които трябвало да преяждат.

Спортуване

Едната група тренирала по 45 минути всеки ден на бягащата пътека, а другата не правила никакви упражнения.

Само след 1 седмица крайните резултати от проучването установили, че при групата, която тренирала, докато похапвала обилно, се наблюдава понижен контрол над кръвната захар и експресия от страна на мастните клетки на гени, водещи до нежелани метаболитни промени и нарушен хранителен баланс.

При групата от мъже, които не тренирали всекидневно, този положителен ефект не се забелязал.

Според Жан-Филип Вален, който е част от изследователския екип, краткият период на свръхконсумация може да доведе до сериозни негативни промени в редица физиологически системи на организма.

Но всекидневните тренировки могат да помогнат при противодействие на неблагоприятния ефект.

Коледна трапеза

Експертите съветват, за да не преяждаме около празниците, да обръщаме внимание на размера на чиниите, в които ще се сервира храната.

Размерът на съдовете и порциите е един от основните виновници за преяждането.

Специалистите смятат, че е по-добре да се храним в малки и средни чинии, за да си сипваме нормално количество храна.

Ако се храните бързо, също има вероятност да прекалите с количеството на консумираната храна. Храната трябва да се дъвче дълго и бавно.

Когато човек не е пил достатъчно течности през деня, той е склонен да преяжда, така че се уверете, че пиете достатъчно вода през целия ден, за да не прекалите с количеството храна от празничната трапеза.

5 2
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати