Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Хранителните продукти са скочили 0.4 процента

Хранителните продукти са скочили 0.4 процента

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1232
Хранителни стоки

Националния статистически институт отчете, че инфлацията за 2013 година е скочила с 0.9 процента, като цените на хранителните продукти са по-скъпи с 0.4 процента.

Инфлацията за декември 2013 година с 0.3% по-висока.

От храните през декември най-много са поскъпнали зеленчуците като домати, които са със 17.4% по-скъпи, а краставиците с – 25.3%.

Нагоре се движат цените и за зрелия боб - с 2.4%, и на картофите - с 1.4%.

Поскъпнал е също и кашкавалът с 1.1%, като със същия процент са поскъпнали и маслините.

На пазар

През последните месеци поевтинява брашното с 1.4%, а хлябът „Добруджа“ вече се продава 2.7% по-ниска цена.

На по-ниски цени се предлагат и свинското месо, което поевтиня с 1.4%, трайните колбаси и каймата, които се продават с 0.6% намаление, рибата и рибните продукти, които са по-евтини с 1.5% и слъчогледовото олио, което е поевтиняло с 1.2%.

С най-голямо намаление сред храните са цитрусовите плодове, които се предлагат с 9.5% намаление, по-евтини са също и ябълките – с 2.9%, захарта – с 1.6% и кафето, чиято цена се е понижила с 0.8%.

Хранене

По-евтини са още гъбите, които са намалени с 1.9%, зрелият чесън – с 1.1%, високоалкохолните спиртни напитки, които са поевтинели с 0.5%, и вината, които са с 0.2% по-ниски цени.

През декември цените са скочили за пресните млека - с 0.4%, малотрайните колбаси – с 0.3%, киселите млека – с 0.4%, маргаринът – с 0.6%, зелето – с 5%, зрелият лук – 0.4%, моркови – с 2.2%, бира – с 0.7%, чаят – с 0.8%, газирани напитки – 0.9%, минералната вода – с 0.2%, бебешки храни – с 0.5%, шоколад и шоколадовите изделия – с 0.5% и пресните зеленчукови подправки – с 1.9%.

При обобщаването на данните на Националния статистически институт се вижда, че българите дават с 0.1% повече пари, за да се хранят на обществени места.

За сравнение годишната инфлация във Франция и Италия е 0.7%, като ръстът е стимулиран предимно от скокът в цените на храните.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest