Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Нова рецепта увеличава трайността на пицата с 3 години

Нова рецепта увеличава трайността на пицата с 3 години

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1232
Пица

Американски учени от военната лаборатория в Масачузетс разработиха рецепта за пица, която ще може да се консумира и след 3 години, ако бъде съхранявана в хладилник.

Мишел Ричардсън от научно-изследователския център към Министерството на отбраната на САЩ в град Натик разкри, че новосъздадената пица е разработена специално за американските военнослужещи, които са настоявали пицата да бъде включена в менюто им.

Според Ричардсън продуктът ще може да стои в опаковката си 3 години, като през цялото това време ще бъде годен за консумация.

Пица във Фурна

Експертът отбелязва и че учените са удовлетворили желанието на военните, като са създали пица, за която не са необходими подвижни или микровълнови фурни.

Разработката по новата рецепта за пица е отнела на специалистите две години.

Основният проблем, с който са се сблъскали учените, идвал от факта, че влагата от доматения сос и кашкавала с времето се попиват от тестото, което води до неговото разваляне.

За да предотвратят този процес, експертите са добавили към пицата захар, сол и сиропи, които са влагозадържащи продукти.

Освен това киселинността на соса, кашкавала и тестото е била изменена, така че да се забави размножаването на бактерии.

Гъбена Пица

Американските военнослужещи още не са опитали пицата, но според специалистите, които са я дегустирали, тя много прилича на традиционния продукт, приготвян в микровълновата печка.

Единствената разлика при иновационния продукт е, че новосъздадената пица трябва да се сервира със стайна температура, а не гореща.

Страстта на хората по любимата храна ясно си личи и в социалните мрежи.

Според последните анкети една трета от хората публикуват в интернет снимки, на които се хранят в ресторант.

В Instagram са публикувани над 84 милиона снимки на храна. Във Фейсбук от друга страна 46% от снимките са на храна, което прави социалната мрежа лидер в тази категория.

Всеки пети британец е съобщил при проучването, че посещава определен ресторант, след като е видял, че приятел от Фейсбук е бил там.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest