Ядене на Риба

Хапвате редовно риба - не боледувате

Редовното похапване на риба ще намали риска от заболявания и от физически травми с 40 %, сочат резултати от японско проучване. Проучването по този въпрос е проведено от Националния институт за здравеопазване и здравословно хранене на Япония, пише на своите страници вестник Дейли мейл.

Участие в него са взели 1000 души, които са попълвали формуляри, за да се констатира по-късно от учените какво е тяхното физическо и психическо състояние.

Всички участници в това проучване са описвали подробно какъв е хранителният им режим, колко често се срещат с приятелите си. Други въпроси, които са вълнували учените са как доброволците се справят с ползването на обществен транспорт, с плащането на сметките и пр.

Оказало се, че хората, които консумират повече протеини от морски произход, са с 40 % по-малко заболявания и физически контузии след седем години. Протеините са съществен фактор за натрупване на мускулна маса, а по този начин хората се предпазват от фрактури на костите.

За съжаление, обаче, с напредването на възрастта организмът се справя все по-трудно с абсорбирането им. С други думи – когато остареем, имаме нужда от повече протеини, за да бъдем в добро здравословно състояние.

Риба

Много полезни в това отношение са рибните продукти. Добре знаете, че в тях се съдържа голямо количество омега-3 мастни киселини, които спомагат за намаляването на болките от артрит. Освен това могат да избавят възрастните хора от деменция, сочат резултатите от различни проучвания.

Разнообразното хранене е водещо за доброто здраве – когато консумираме по малко от всичко, организмът ни се чувства добре. За рибата и рибните продукти отдавна е известно, че са изключително полезни.

Черноморската риба не прави разлика, сочат резултати от проучване направено от български специалисти. Учените са направили изследвания на едни от най-консумираните риби у нас – калкан, сафрид, кефал, паламуд.

По-голямата част от рибите, които са изследвани, са богати на омега-3 и 6 мастни киселини, както и на витамин Е. Според специалистите, най-добре е, ако рибата се консумира прясна. Дори само седмица престой на рибата в камерата ще намали наполовина витамините в нея.

5 5
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати