Здравословни салати с просо

Салата с просо

Просото, както всяка друга зърнена култура, е изключително полезна и питателна храна. То обаче се смята за царят на зърнените култури. Родината му е Индия, където и днес свободно вирее в полусухите райони. То помага на организма да е в по-добро физическо състояние. Добавя се в хранителни и диетични режими, във всякакви закуски, ястия, както и салати.

Всяка салата, в която има просо, се превръща в здравословна. То носи на организма пълен букет от витамини и минерали, които действат оздравяващо и тонизиращо. Ето някои идеи за здравословни идеи за салати с любимото просо:

Свежа салата с просо

Необходими продукти: 150 г просо, 1 авокадо, 250 г спанак, 50 г киселец, ½ връзка магданоз, ½ връзка копър, 1-2 стръкчета пресен лук, 1-2 стръкчета пресен чесън, хималайска сол, студено пресован зехтин, прясно изстискан лимонов сок

Просо

Начин на приготвяне: Просото се накисва в хладка вода за около 12 часа. Прецежда се и се изплаква. Авокадото се нарязва, киселецът и спанакът се накъсват. Магданозът, копърът, лукът и чесънът се нарязват. Продуктите се смесват в подходяща купа. Добавя се и сурово накиснатото просо. Салатата се овкусава с хималайска сол, прясно изцеден лимонов сок и студено пресован зехтин.

Топла салата с просо

Необходими продукти: 100 г просо, 6 стръка аспержи, шепа бадеми, черен пипер, сол, 2 с.л. конопено семе, 1/2 розов домат

Салати

За дресинга: 1 ч.л. сух риган, 1 ч.л. сух босилек, 1 ч.л. суха мащерка, 3 с.л. зехтин, 3 с.л. тиквено олио, 1 ч.л. небелен сусам, сок от 1/2 лимон, сол

Начин на приготвяне: Просото се сварява за около 15 минути. В друга тенджера леко се сваряват аспержите в малко вода, сол и черен пипер (или на пара). Когато поомекнат, половината се нарязват на парченца и се прибавят свареното просо, заедно с бадемите. Останалите се слагат като основа. Дресингът се приготвя от смесените продукти за него.

Здравословна салата с просо

Необходими продукти: 100 г просо, 100 г червена леща, 1 връзка пресен зелен лук, 1 ч.ч. стафиди, 2 скилидки чесън, 1 парче джинджифил, 3 с.л. орехово олио или зехтин, пресен сок от лимон, канела, кимион, пипер на вкус, сол

Начин на приготвяне: Просото и лещата се сваряват в подсолена вода. Изцеждат се и се смесват с пипер, канела и кимион. Разбърква се и се оставя да изстине.

Пресният лук, чесънът и джинджифилът се нарязва на ситно. В подходяща купа се смесват варените просо и леща, лукът и стафидите. Подправя се с лимонов сок и орехово олио. Салатата се разбърква добре преди сервиране.

5 3
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати