Нов сайт на Агенцията по храните ще даде право на родния потребител да подаде в електронна форма сигнал за нарушения при храните, които ни се предлагат по супер маркетите и заведенията.
Платформата на БАБХ ще бъде пусната само след броени дни и ще даде право на гражданите сами да регулират качеството на храната, която консумират. Новият сайт беше представен от Пламен Моллов по време на пресконференция в НДК
Онлайн платформата ще предостави на потребителите възможност за обмен в модерен режим на информация двустранно-от потребителите към агенцията и обратно, поясни Моллов.
Оттук насетне Българската агенция по безопасност на храните ще предлага онлайн контакт с потребителите. Платформата ще е много полезна, тъй като гражданите ще имат възможността лесно и бързо да споделят за извършените от тях проверки и ще предоставят безценна информация на медиите.
Желанието ни е да формираме среда за постоянна комуникация с гражданите. Ясно е, че държавният орган не може да се справи сам с пълния контрол на храните. Когато обаче се включат и потребителите, назовавайки точните проблеми, нарушенията веднага ще се проследят, заяви Моллов.
Любопитен факт е, че новата платформа на БАБХ ще позволи на потребителите да правят класации за фирмите с добри и лоши практики. По този начин ще има и рейтинг на всеки потребител и ще се упражнява граждански контрол, обясни директорът на БАБХ.
Иновативните промени ще осигурят на хората, сигнализирали за нарушение, бърза обратна връзка. При подаване на даден сигнал и абониране за услугите на платформата на БАБХ, на потребителят ще се дава входящ номер от системата. С него той ще може да следи постоянно какви мерки са предприели служителите на Агенцията по проблема.
Така например, ако някой гражданин забележи проблеми в ресторант, ще може да заснеме нарушенията и да изпрати изображенията от мобилното си устройство директно на сайта на БАБХ. Това определено ще доведе до много повече работа за експертите, убедени са от Българската агенция по безопасност на храните.