Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Българите оглавиха класация за консумация на хляб

Българите оглавиха класация за консумация на хляб

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1232
Хляб

Българските потребители заеха първо място в класация за най-големите консуматори на хляб в Европа. Средно за една година един човек у нас изяжда по 95 килограма хляб.

Челно място е заел и родният бизнес по производство на хлебни изделия, показа проучването на на Международната асоциация на промишленото хлебопроизводство (АIBI).

Пекарните в България заемат пазарен дял от 87%, въпреки че служителите от този бранш в страната ни далеч не са най-добре заплатените в сравнение с европейските си колеги.

Проучването е изготвено по повод предстоящото Международно изложение на хлебни и сладкарски изделия и свързаните с тях производства, което ще се състои от 13 до 16 април в Мадрид.

Домашен Хляб

В експертното изследване са се включили 12 от страните-членки на Европейския съюз, както и консуматорите в Турция, Русия и Украйна.

Единствено турците консумират повече хляб от нас, сочат данните от проучването. В южната си съседка всяка година се изяждат средно по 104 килограма хляб.

Турция е и най-големият производител на хляб. Според това проучване 8.3 милиона тона са били произведени през 2013 година, докато България е произвела 689 000 тона.

Средното потребление на хляб сред европейците е 59 килограма на човек за една календарна година. Най-малко хляб се консумира във Великобритания, където се изяждат по 32 килограма хляб средно от един човек.

Видове Хляб

България е на първо място и по пазарен дял на промишлените пекарни с цели 87%, следвана от Холандия - с 85%, и Великобритания – с 80%. В нашата страна обаче трудът в хлебопекарните е един от най-ниско заплатените.

За 1 час труд на служителите у нас се плаща по 2.55 евро. По-ниско заплащане е отбелязано единствено в Русия и Украйна, съответно с по 2 евро и 1.50 евро. Най-добре заплатени са хлебарите в Дания, които получават по 35 евро на час.

В проучването е отбелязано също, че хлебопекарният сектор в България е стабилен, както и че представителите на бизнеса работят под силния натиск на хипермаркетите, които предлагат замразени хлебни продукти или полуфабрикати на по-ниски цени.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest