Суперхрани за пролетта

Суперхрани

Пролетните месеци са времето, когато човек усеща аромата на разцъфващата природа, ненатрапливата топлота на слънчевите лъчи и лекия и приятен полъх на вятъра. Това е и времето, когато повечето от нас се сещат, че е време да свалят натрупалите се през зимния сезон излишни килограми.

Вместо да се хвърляте към резки диети, с които действително е възможно да свалите доста от теглото си, но бързо ще възстановите изгубените килограми, можете да се отдадете на един по-дълъг, но определено по-здравословен режим с истинските суперхрани за пролетта.

Става въпрос за онези продукти, които хем ще Ви заситят и хем ще Ви снабдят с енергия. Ето списък на най-подходящите храни за пролетния сезон, с които сами да си изградите една здравословна енергийна диета. Тя ще Ви помогне да се лишите от излишните килограми и ще Ви предпази от пролетната умора.

1. Салата - свежата пролетна салата, независимо дали е къдрава или обикновена марула, айсберг, рукола, копф салата или др., е източник на много витамини и ценни за човешкия организъм минерални соли. Можете да си похапвате с удоволствие и наслада прясна салата по всяко време на деня, стига да я консумирате измита и почистена от повредените листа.

Салати

2. Коприва - тя съдържа много витамини, ензими, органични киселини, минерални соли, хлорофил и багрилни вещества и е един от зеленчуците, който се появява именно напролет. Листата ѝ имат над 100 мг витамин С и близо 10 мг каротин. Супата или яхнията от коприва ще Ви снабди с достатъчно желязо, което организма губи именно през пролетта.

3. Спанак - по съдържание на минерални соли и хранителни вещества заема едно от първите места сред пролетните зеленчуци, но не забравяйте, че е добре да го консумирате пресен. При термична обработка някои от ценните му съставки се унищожават.

4. Репички - богат източник са на минерали и на витамин С. Също така имат доказано детоксикиращо действие, а най-интересният и малко познат факт е, че дори и листата им се ядат.

Аспержи

5. Аспержи - те се нареждат сред пролетни суперхрани, които са много богати на витамин А, фосфор, калций и калий.

6. Грах - един от най-ранните пролетни зеленчуци, който може да бъде консумиран сварен както на супи и яхнии, така и на салати.

7. Тиквички - особено подходящи са за хора, страдащи от стомашно-чревни заболявания, тъй като имат нежна целулоза.

5 1
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати