Намалете калориите в ориза с този малък трик

Ориз

Учени от Шри Ланка откриха начин, с който могат да бъдат намалени приеманите калории при консумация на ориз. Зърнената култура е основна част от менюто на острова, разположен в южната чат на индийския субконтинент.

Специалистите са установили, че когато оризът се свари с една чаена лъжица кокосово масло, а след това се охлади за дванадесет часа в хладилника, то приеманите калории от организма ще са в пъти по-малко.

Вестник Дейли телеграф разказва, че за да стигнат до тези изводи, учените правили експерименти с близо 40 вида ориз. Тяхната цел била да се установи как може да бъде увеличена резистентната скорбяла в него.

В крайна сметка те установили, че най-добри резултати се получавали, когато оризът е сварен с малко количество кокосово масло. Идеалните мерки са чаена лъжица масло за половин чаша ориз.

Опитите показали, че след като оризът се вари в продължение на поне 20 минути, трябва да престои в хладилник 12 часа. Това води до увеличаване на несмилаемата скорбяла до десет пъти.

Кокосово масло

Тъй като затлъстяването е нарастващ проблем, особено в много развиващи се държави, искахме да намерим решения, които залагат на храната. Открихме, че увеличаването на резистентната скорбяла в ориза е нов подход към проблема, обясни д-р Судаир Джеймс от колежа по химически науки в Коломбо.

Учените установили, че вълшебният ефект за по-малко калории се дължи на факта, че кокосовото масло навлиза в гранулите на скорбялата по време на готвенето и променя строежа им, така че храносмилателните ензими да не им въздействат.

Точно това намалява усвояваните от организма калории. Престоят в хладилника на сварения ориз кара разтворимата част от скорбялата, която се нарича амилоза, да излиза от гранулите по време на желирането.

Така престоят от половин денонощие води до образуване на водородни връзки между молекулите амилоза извън зърната и ги превръща в резистентна скорбяла.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати