Зелени зеленчуци

За какво са полезни зелените храни?

Зелените храни са изключително важна част от здравословния начин на хранене, тъй като съдържат важни хранителни елементи, благоприятни за функциите на много органи. Възможностите за избор са безкрайни, особено през пролетта и лятото, и лесно могат да бъдат включени в ежедневния хранителен режим.

Зелените плодове и зеленчуци съдържат големи количества хлорофил. През последните години са проведени много изследвания с екстракт от хлорофил и е установено, че той е най-мощният антиоксидант, познат на човечеството. Затова не е случайно, че сред най-полезните продукти са именно зелените.

Фитонутриентът хлорофил придава зеления цвят на растенията, той обаче притежава и силно изявено детоксикиращо и регенериращо въздействие върху черния дроб, спомага за заздравяване стените на храносмилателния тракт, помага и при редица кожни заболявания.

Колкото по-наситен е зеленият цвят на дадена храна, толкова по-богата е тя на хлорофил. Храните, богати на този пигмент играят роля в произвеждането на червени кръвни телца, защита от рак и радиация.

Авокадо

Освен това, хлорофилът е неблагоприятна среда за развитието на вредни бактерии и по този начин помага на организма да избегне различни заболявания.

Зеленолистните зеленчуци са пълни с витамини, минерали и борещите се с болестите фитохимикали. Те са богати на фибри, важен хранителен елемент, когато искаме да се сбогуваме с някой излишен килограм, благодарение на това, че осигуряват усещане за ситост и помагат да се избегне гладът.

Фибрите понижават холестерола и кръвното налягане, помагат за контрола на кръвната захар чрез забавяне на усвояването на въглехидратите в кръвта след хранене.

Руколата е зеленолистен зеленчук с пиперлив вкус и често се използва в салати. Той е добър източник на калий - минерал участващ в управлението на кръвното налягане и предотвратяване на остеопороза.

Краставица

Авокадото от друга страна е плод, богат на протеини и витамини А, С и Е. Полезен е за сърцето и предпазва от запушване на кръвоносните съдове, понижава и високия холестерол.

Зеленият крушообразен плод има антиоксидантно действие и спомага за изхвърлянето на токсините от организма, а маслото помага при различни екземи.

Краставиците са с внушително количество вода, конкуриращо дори динята – цели 96%. Обелката съдържа висок процент от витамин А.

Този зеленчук е богат на алкално-образуващи минерали и е отличен източник на витамин С, антиоксиданти, фолиева киселина и манган.

5 3
4 2
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати