отрицателни калории

Кои храни може да хапвате на корем, без да пълнеете

Колкото и невероятно да звучи, наистина съществуват храни, които можем да похапваме на корем, без да се страхуваме, че ще напълнеем. Това са т.нар. храни с отрицателни калории. При приема им тялото не само не трупа калории, а и губи значително количество от вече наличните.

Показателен е случаят с краставиците. Те са съставени предимно от вода. По този начин, приемайки тази храна, тялото изразходва много повече калории, за да я преработи, отколкото му носи тя. Колкото по-студена е краставицата, толкова по-трудно ще е на тялото и толкова повече калории ще изгори при преработката ѝ.

Сред зеленчуците има много, които са с подобен статус – храни с отрицателни калории. Това са ряпата, пащърнакът, спанакът, репичките, ревенът, киселецът, грахът, чушките, тиквичките, репичките, зеленият боб, цвеклото, доматите, патладжанът, броколите, брюкселското зеле, морковите, карфиолът, чесънът, марулите, гъбите, бамята и др.

От плодовете това са лимонът, портокалът, папаята, кайсиите, нарът, ябълките, прасковите, къпините, френското грозде, смокините, кивито, динята, ягодите, мандарините, кивито, сливите, боровинките и грейпфрутът.

Най-добре е тези храни да се приемат сурови или под формата на фреш. Могат да се готвят на пара или да се варят, задушават или пекат. Условието е, да не се добавя мазнина. Ако приемете по-големи количества, единствената опасност е да получите по-засилена перисталтика, тъй като са много богати на целулоза. От друга страна обаче, е сигурно, че няма да напълнеете, дори напротив – ще се прочистите от натрупаните токсини в тялото.

Освен плодовете и зеленчуците в графата с храни, които можем да похапваме на корем, влиза още и рибата. Тя обаче задължително трябва да не е тлъста и да е приготвена печена или варена. За най-здравословни и полезни се смятат студеноводните океански туна, скумрия и сьомга.

Зеленчуци

Има и няколко меса, които са с отрицателни калории. Това са телешкото, пуешкото и нетлъстото пилешко. При тях обаче приеманите количества все пак трябва да се ограничават в рамките на разумното.

Сушените плодове, билковите и зелени чайове също намират място сред нискокалоройните продукти, които са и полезни за нашето здраве. Приемът им само спомага на тялото да се бори с излишните калории.

  • Любими
  • Google+
  • Pinterest

3
Общо 5 гласували
5 1
4 0
3 3
2 0
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Лидия - Гери
Лидия - Гери
18.01.2016 12:14
Доста полезна информация. Мечтата на всяка жена да хапва и да не напълнява.
1
0

Избрано

От другите сайтове