Кока Кола хвърля луди пари за подвеждащи изследвания

Кола

Най-големият производител в световен мащаб на подсладени напитки Кока кола спонсорира научно изследване, според което хората не трябва да се тревожат за това колко калории поемат с храната и напитките, а само да са физически по-активни.

За целта от концерна са привлекли редица влиятелни учени, на които са заплатени тлъсти суми, за да открият доказателство за тези твърдения и за да ги споделят в медицински публикации по различни конференции и дори чрез социалните мрежи.

Учените, които успеят да докажат, че няма значение какво и колко консумираме, стига да се движим по-активно, ще получат финансова и логистична подкрепа.

Тя няма да дойде директно от Кока кола, а ще бъде платена от нова неправителствена организация, наречена Глобална мрежа за енергиен баланс.

Само за 2014 годината Кока Кола е дарила над 1.5 милиона долара за създаване на Глобалната мрежа за енергиен баланс (GEBN), които са похарчени за учредяване на организацията. Дори сайтът на GEBN е регистриран и администриран от централата на Кока кола в Атланта.

Основната мантра на новоучредената организация е, че американците са твърде концентрирани върху това, което ядат и пия, а не обръщат достатъчно внимание върху физическата активност и упражненията.

Затлъстяване

Здравни експерти обаче предупреждават, че подобни послания са подвеждащи. Учените ги определят като опити да бъде отклонено общественото внимание от ролята на газираните подсладени напитки в разпространението на затлъстяването, което достига чудовищни размери.

Специалистите са категорични, че физическата активност в никакъв случай не премахва ефектите от лошата диета. В подкрепа на твърденията си те представят редица доказателства, че потенето във фитнес залите има минимален ефект върху теглото в сравнение с приема на калории.

Адвокатът Мишел Саймон, който се занимава с обществено здраве, смята, че действията на Кока кола са продиктувани от световната тенденция за спад в продажбите на газирани подсладени напитки за последните две десетилетия.

Кампанията за здравословна физическа активност, в която и дума не се продумва за здравословното хранене, се води предимно в социалните мрежи.

Това не е първият пример за корпоративно финансиране на подходящи научни тези, които да прокламират една или друга идея.

Научни изследвания с удобен за конкретна компания резултат са били спонсорирани още от Крафт фуудс, Макдоналсд, Пепсико и Хършис.

Източник: Ню Йорк Таймс

5 3
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати