събота, 1 ноември

Храни, богати на триптофан

Сирена
5 от 9 Гласа

Една от жизненоважните аминокиселини, която човешкото тяло използва, за да синтезира протеини, е известна като триптофан. Когато се консумират храни, богати на триптофан, той се превръща във витамин В3 от черния дроб, което води до балансиране нивата на този витамин в кръвоносния поток.

Триптофанът е предшественик и на серотонина. Той помага за регулиране на спането, апетита и настроението. Когато консумирате храни, богати на триптофан, нивата на серотонин в тялото се покачват. Затова триптофанът се използва в третирането на различни състояния, като депресията, чувството на безпокойство и безсъние.

Недостигът на тази аминокиселина може да доведе до загуба на теглото при бебетата и децата. Когато се консумира храна, бедна на триптофан, се стига до дефицит на витамин В3, което може да доведе до пелагра. Диетата с ниско съдържание на триптофан може да даде като резултат ниски нива на серотонин, от което пък да настъпи напълняване, преяждане, депресия и ниски нива на концентрацията.

Как да увеличите нивата на триптофан

Ако има недостиг на триптофан, консумирането на храни, които го съдържат, няма да е достатъчно само по себе си. Причината се крие във факта, че другите аминокиселини, като тирозина, хистидина и левцина, ще са в конфликт с триптофана за достигането до мозъка. Затова приемайки храни, богати на протеини, ще увеличите нивото на другите аминокиселини и ще редуцирате тези на триптофана. Все пак можете да направите нещо

• Консумирайте хранителни добавки, съдържащи триптофан

• Приемайте храните, богати на триптофан, на гладно

• Приемайте само тези храни, които са богати на триптофан, които не са в конфликт с останалите протеини и аминокиселини.

Храни, богати на триптофан

Трябва да знаете, че аминокиселините са градивни блокове на протеините и помагат при невротрансмисията на съобщенията от и към мозъка. Понякога някои храни ви карат да се чувствате спокойни, а друг път Ви карат да станете сънливи. Това са някои от храните, съдържащи триптофан. Някои хора например се чувстват изморени след консумирането на печена пуйка, тъй като тя е богата на тази аминокиселина. Другите храни, богати на триптофан, са следните:

Мляко

Млякото - пиенето на мляко преди да си легнете е добра идея. Това ще Ви позволи да спите добре. Соевото мляко също е голям източник на триптофан.

Месото - и червеното, и сухото месо, като телешкото, овнешкото, пилешкото и пуешкото, са богати на триптофан.

Сиренето - добавяйте сирене в дневната си диета. Можете да използвате различни сирена - извара, чедър, швейцарско сирене, тофу и др. Грюерът, вариант на швейцарското, е много богат на триптофан.

Другите храни, богати на триптофан, включват бананите, всички ядки, рибата, яйцата, киселото мляко, печените тиквени семки, сусамът и слънчогледовите семки. Консумирането на червен и кафяв ориз ще Ви помогне да увеличите триптофана в кръвоносния поток.

Отзиви (1)

  • 0
    2
    Отговор
    silviq ivanova

    2012-08-12, Оценка 5 от 5 за Храни, богати на триптофан

    интересно ...

В въпросната подстраница е публикуван материал на тема Храни, богати на триптофан. Ако имаш предложение или си на мнение, че предоставената информация не съответства на заглавието Храни, богати на триптофан, би могъл да се свържеш с екипа ни от форумуляра за връзка и ние ще редактираме/разширим публикацията.