Как бързото хранене вреди на организма ни?

Бързо хранене

Бързата храна се определя като храна за повдигане на настроението. Тя е богата на наситени мазнини, чийто дългосрочен прием увеличава риска от сърдечни заболявания, инфаркт и инсулт. Изследванията доказват още, че в някои случаи именно наситените мазнини увеличават риска от развитие на рак.

Бързото хранене и нездравословната храна нанасят дългосрочни вреди върху здравето ни. Хамбургерите са пълни с аминокиселини, които насърчават отделянето на хормона на щастиетосеротонин.

В момента на храненето, той ни кара да се чувстваме щастливи. Съдейки по уврежданията, които тази храна може да нанесе на организма ни обаче, е по-добре да се откажем от този кратък момент на щастие.

Червеното месо, което се влага в бързите храни, е претъпкано с наситени мазнини, които са изключително нездравословни за организма ни.

Освен това, хамбургерите са пълни със сол. Консумацията им причинява задържане на вода, чувстваме се подути, а сърцето забавя работата си. Това от своя страна повишава кръвното налягане.

Хамбургер

Според проучване, проведено през 2012 година, консумацията дори само на един бургер завишава вредата върху артериите. Честата консумация на бързи храни пък води до бързо натрупване на ненаситени мазнини в организма, от което следва повишаване на лошия холестерол.

Бързото хранене води и до бързо покачане на теглото. Тази храна е изключително калорична. Дълготрайният ѝ прием може до доведе до затлъстяване, което е предпоставка за развитието на всякакви други заболявания.

Освен всичко друго, в бързата храна има и огромно количество въглехидрати. Те се усвояват бързо от тялото и предизвикват повишаване на кръвната захар. В дългосрочен план това може да доведе до развитие на диабет тип 2.

Единствената полза, която имат бързите храни, е може би тази за костите и мускулите. Червеното месо е богато на желязо, витамин В12 и цинк, което укрепва имунната система. Освен това, то дава мигновена енергия, благодарение на съдържащият се в него протеин.

Но когато това месо се комбинира с хляб, пържени картофки и други субстанции, тези ползи остават много назад, изместени от множеството вреди, които нанася бързото хранене.

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати