Ето кои храни можем да похапваме без притеснение

Спанак

Здравословното хранене е изключително важно за това да сме здрави. То е от особено значение и за поддържането на физическото ни състояние. Балансираният хранителен режим е ключът към всичко това.

При изготвянето на хранителен план храните се редуват, а количеството на едни се редуцира за сметка на други. Има обаче и такива, които могат без притеснение да се похапват всеки ден в неограничени количества. Ето кои са те:

Броколи. В тях се съдържат фибри, които засищат и потискат чувството за глад. Те са богати на хранителни вещества и дават нужната енергия на организма. Освен това е доказано, че броколито бори рака.

Боровинки. Това са най-богатите на антиоксиданти плодове. Консумацията им действа като превенция срещу рака, загубата на памет и всички сърдечносъдови заболявания.

Салата. Тя е задължителен елемент от всяко здравословно меню. От основно значение обаче е какво включвате в нея, както и дали използвате дресинг. Той трябва да е домашно приготвен, иначе рискувате да попаднете на такъв с твърде много захар и сол. Забравете за пържените крутони.

Ябълки

Ябълки. Похапвайки по една ябълка на ден със сигурност ще забравите за лекаря. Тези плодове са богати на пектин, който по естествен път бори килограмите. Освен това подсилва имунитета и действа като превенция срещу редица заболявания.

Кисело мляко. Истинското кисело мляко е богато на протеини и въглехидрати и е един от най-полезните продукти изобщо.

Овесена каша. Тази храна подпомага работата на храносмилателния тракт и подсилва метаболизма. Една купа овесена каша на ден намалява риска от инфаркт, възпира глада и насърчава здравословните навици.

Спанак. Суперхраната на Попай Моряка е заредена с минерали, витамини А и В, фибри и антиоксиданти. Той може да се приготви по много начини, а всеки от тях е полезен и здравословен.

Чай. Препоръчителните 8 чаши вода на ден без проблем могат да се заменят със здравословен чай. Топлата напитка носи много ползи на организма и нито една калория.

Сред полезните храни, които може да консумирате всеки ден влизат още ядките и пълнозърнестите храни. С количеството им обаче трябва да се внимава. Всяко основно хранене може да бъде придружено с филийка пълнозърнест хляб, а между храненията може да си позволите шепа сурови ядки.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати