Заменете синтетичните витамини с естествени

Чай

Правилно приготвените чайове, които са богати на специални вещества и витамини, ще заменят синтетичните витамини от аптеката, които не винаги са и толкова вкусни и ароматни.

Витамините са катализатори на процесите на обмяна на веществата в тялото. Без витамини не бихме имали и една десета от енергията, която ни помага да работим и да се веселим по празници.

През лятото навсякъде е пълно с плодове и зеленчуци, които са истински извор на витамини. Но през зимата...

През зимата един от най-витаминозните продукти е шипковият чай, който често е подценяван, най-вече защото е доста евтин.

Залейте шепа сушени шипки с вряла вода и ще получите превъзходен ароматен чай, пълен с витамин С и биофлавоноиди. За още по-добър ефект, нарежете на дребно сушените шипки, залейте ги с 300 мл вода, оставете да кипне на затворен капак и после варете на тих огън половин час.

Оставете да престои още 10 минути и прецедете. Направете го през марля, защото миниатюрните власинки, които ще се гмурнат в хранопровода ви, могат да предизвикат раздразнения и дори възпаления.

Редовно добавяйте пшеничен зародиш в храната си – в салатата, в супата и дори в печеното месо. Пшеничният зародиш е богат на мастноразтворимите витамини А и Е. Остава да се снабдите и с витамин С, за което ще ви помогне актуалното за сезона кисело зеле.

Сладкото от вишни е много полезно през зимата, защото помага при настинки, пречиства бъбреците и активизира кръвотворния процес. Освен това е много важно, защото освен че е вкусно, засилва имунната система.

Мармалад

Най-добър ефект ще постигнете, ако ползвате сладкото от вишни вместо подсладител за зеления чай, за чиито полезни свойства вече знаят и децата. Зеленият чай е богат на антиоксиданти, но трябва да се приготви по специален начин.

Залейте с вряла две минути вода съда, в който ще приготвяте зелен чай. След пет минути излейте водата, сложете в съда зеления чай, най-добре на листа, залейте с останалата, вече поизстинала вода и оставете да престои 10 минути, преди да сервирате.

Така приготвен, чаят е полезен най-вече за хора с високо кръвно. А за тези с ниско кръвно в зеления чай е препоръчително да се добави малко лимонов сок и канела.

Печените ябълки помагат на черния дроб да си отдъхне, а сушените сини сливи и сушените кайсии гонят токсините от стомаха. Ако кашляте, без да спрете, нарежете един килограм ябълки, залейте ги с 2 литра вода и кипнете при затворен капак. Варете, докато не се разкашкат. Яжте пюрето топло в рамките на един ден.

Пшеничните трици са помощници на ябълките. Добавяйте ги към печените ябълки, защото са зли врагове на много бактерии, а освен това имат всички витамини от редицата на група В.

Ако през лятото се храните добре, цяла зима организмът ви ще ви се отблагодари с желязно здраве, защото в него има натрупани витамини и минерали, които преборват бактериите.

За да запълните евентуалните липси на витамини и микроелементи, опитайте се на ден да консумирате поне 20 различни продукта.

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати