Супермаркетите манипулират децата ни!

Хранителни вериги

Подредбата на стоките в супермаркетите никога не е била случайна. Оказва се, че пропагандата е насочена както към нас като потребители, така и към малчуганите, които често ходят с родителите си на пазар.

На всеки се е случвало да види как малко дете се тръшка за поредното лъскаво опаковано лакомство на майка си. Безсилието и укорителните погледи често карат родителите да се съгласяват с желанията на децата си, само и само те да млъкнат. Оказва се обаче, че вината не са пропуските във възпитанието, а прости маркетингови трикове, които директно влияят на детския мозък.

Продуктите в магазина са така подредени, че в полезрението на хлапетата винаги да попадат сладките неща. Това привлича вниманието им и провокира желанията им.

Супермаркет

За да проследят какво виждат детските очи в магазина, авторите на Списание 8 са провели интересен опит. 12-годишният Апостол, висок около метър, трябваше да обиколи произволен супермаркет с камера на главата си. С нея бяха проследени продуктите, позиционирани на нивото на очите му. Оказва се, че до 90% от тях са с високо съдържание на захар. Всички те са с шарени и атрактивни опаковки, които привличат детското внимание.

Друг трик на продавачите са стоките на касата. Там отново се съсредоточават сладки и шарени неща. Това са основно продукти, които често виждаме по телевизията и ангажират подсъзнанието.

5 0
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Мартина Тракова
Тъй наречената зона на очите.Никой не гледа на долу или на горе.Изключение правят случаите,ако търсиш нещо конкретно.
0
0
Лидия - Гери
Лидия - Гери
16.02.2016 13:21
Това е пазарен трик.
0
0