Топ 15 на най-добрите храни за мозъка

Мозък

Различните храни оказват по различен начин влияние на оросяването на мозъка. Ето най-добрите храни, които влияят най-добре на мозъка и паметта ни.

Ябълка

Когато ви е трудно да се съсредоточите, изяжте една ябълка. Богата е на аскорбинова киселина - витамин С. Този витамин е необходим за усвояването на желязото. Спомага за успокояване на твърде активния дух и съсредоточаване върху съществените неща.

Грозде

Този сладък плод е богат на витамин В12. Подпомага съсредоточаването.

Банани

Банан

В него се съдаржа голямо количество витамин В6, който намалява депресията и влияе благоприятно върху нервната система. Липсата на недостатъчно количество на витамин В6 в организма влошава паметта.

Ягода

Може да наречем ягодата плода на мениджърите. Сваля стреса и носи добро самочувствие благодарение на пектина, с който е наситена. Чудесно отводняващо средство. Освен това намалява апетита, повишава възможността да се избавим от излишните килограми.

Портокал

Най-важното е, че портокалът съдържа витамин С.

Леща

Лещата е богат източник на витамин В1, който допринася за нашата интелигентност и добрите рефлекси при спорта.

Лук

Лук

Лукът съдържа вещества, които понижават нивото на кръвната захар, а високото ѝ ниво може да предизвика агресивност при децата - намаляване на вниманието. Чудесно средство срещу напрежението и психическата умора. Лукът подобрява оросяването на мозъка. Дневно може да си позволите не повече от половин глава.

Моркови

Морковите забавят процеса на стареене. Витамин А, който се съдържа в кореноплодния зеленчук, освежава кожата и ѝ придава цвят. Този витамин подобрява паметта - например когато трябва да научим текст наизуст, добре е да хапнем няколко моркова. Също така активизира обмена на вещества в мозъка.

Авокадо

Авокадото развива краткосрочната памет, когато си правим списък за задачите за деня. Достатъчно е да се изяжда по един плод дневно.

Скумрия

Скумрията е източник на тирозинова аминокиселина, потребна за овладяване на стресовите състояния.

Ананас

Ананасът е любимият плод на театрални звезди и музиканти. Поддържа паметта активна, а заедно с това съдържа малко калории. Добре е да се изпива по една чаша ананасов сок дневно.

Лимон

Лимонът действа освежаващо и повишава интелектуалната възприемчивост. Този ефект идва от ударната доза витамин С. Ако ви предстои труден урок или лекция, изпийте чаша лимонов сок.

Орехи

Орехи

Орехите са класическо средство за удължаване на умствената концентрация върху сериозни теми.

Мляко

Млякото съдържа вещества, предпазващи мозъка от остаряване.

Пипер

За предпочитане е чушките да се консумират сурови. Пиперът съдържа ароматични вещества, които способстват в организма да се отделя хормонът на щастието ендорфин.

5 2
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (4)

Изпрати
Албена
Албена
01.05.2016 16:04
Даже формата на ореха е като на мозъка.
0
0
ВИЛИ-Виолета Матева
Много здравословни храни ,бих си хапвала от всички за да имаме оросяване на мозъка ,а не да пием гинко прим :)))
1
0
Lyubomir
Lyubomir
12.04.2016 08:16
Сериозно ли?
0
0
Renkata
Renkata
09.03.2016 19:19
Пропуснати са картофите, те са лечебни, дори удължават живота!!!
0
0
deninceto
deninceto
09.03.2016 14:04
като изключим лука всичко ми допада
0
0